Cześć, w skrócie - w naszej firmie użytkownicy używają programu magazynowo-sprzedażowego poprzez pulpity zdalne (praca w innej lokalizacji niż główna siedziba - filie), ostatnio dwójka z naszych pracowników zgłosili nam, że nie mogą wejść do programu bo pokazuje im się następujący komunikat:
sprawdziłem w TS Licensing Manager i rzeczywiście dla ich komputerów wygasła licencja:
Słowem wstępu powiem, że nie mam na co dzień styczności z windows serwerem więc to co napiszę traktuj jako sugestie a nie koniecznie odpowiedź bo nie wiem czy mam racje…
ale z tego co widzę jeżeli dobrze rozumiem masz na serwerze zainstalowane 18 licencji typu CAL Device, i aktualnie wykorzystujesz wszystkie, dlatego nowe osoby nie mogą się podłączyć.
Dla lincencji per Device RDS CAL przy pierwszej próbie połączenia z serwerem urządzeniu przypisuje się tymczasową licencje ważną na 90 dni, przy następnej próbie połączenia zmieniana jest na permanentną licencje. Jeżeli licencja ma 7 dni do końca ważności i się zalogujesz zostaje automatycznie przedłużona o następne 52-89 dni, jednak w przypadku jeżeli się nie zalogujesz licencja wygasa i wraca do puli. W przypadku gdy urządzenie, z wygaśniętą licencją spróbuje się połączyć i nie będzie w puli wolnych licencji nie uda mu się połączyć co rozumiem, że jest u Ciebie problemem, bo masz 0 wolnych licencji.
Dziękuję za odpowiedź, jednak do daty widocznej na screenach przy danym komputerze wszystko na danym przypisanym urządzeniu działało bez problemów, data się ‘przeterminowała’ i już nie działa, co zatem stało się z licencją?
Zainstaluj jeszcze raz licencję i ją aktywuj. Licencje przypisują się na 90 dni do użytkownika lub urządzenia w zależności na co wziąłeś RDS. One powinny odnawiać się automatycznie, ale widocznie coś nie pykło, może były nieużywane.