Wyjaz za granice

Witam co z dokumentów potrzebuję aby wyjechać do Danii ?? W lipcu kończę 18 lat więc nie jestem pełnoletni Ale sam nie wyjeżdżam proszę o szybką odp.

http://gazetapraca.pl/gazetapraca/0,74996.html

http://www.copenhagen.polemb.net/?docum … 5eee7d1eba

powinno pomoc, zycze milego i owocnego pobytu za granica :slight_smile:

A skąd wiesz że autor wyjeżdża w celach zarobkowych ??

nie wiem, moge sie tylko domyslac.

zreszta, jesli wyjezdzalby na stale lub tez na wycieczke, znajdzie tam rowniez przydatne informacje.

Tak wyjeżdżam do pracy i nie mam dowodu a na wyrobienie z późno więc się chciałem spytać czy da radę bo jestem zielony

P.S odnośnie konkretu mojego pytania nie ma tam odpowiedzi więc czekam aż ktoś odp.

Paszport lub dowód musi być koniecznie. Bez niego co prawda przekroszysz granicę (Schengen) ale mogą cię wylegitymować za granicą.

Aha a dokumenty typu legitymacja szkolna, karta rowerowa ??

jesli nie masz dowodu to paszport. wydaje mi sie ze legitymacja uczniowska moze byc, ale nie jestem pewien.

Musisz mieć paszport, jeśli nie masz dowodu, gdyż te dokumenty są również tłumaczone na język angielski a legitymacja nie. Poza tym do pracy, jeśli legalnie na pewno będziesz musiał sobie wyrobić numer podatkowy, coś jak polski NIP lub holenderski So-Fi/BSN, wykupić ubezpieczenie zdrowotne (sprawdź czy w Danii ubezpieczenie zdrowotne jest wymagane i czy bez zameldowania można je wykupić, bo później przez to można mieć różne problemy, piszę z doświadczenia moich znajomych) a wszelkie urzędy wymagają przeważnie paszportu lub dowodu w przypadku braku paszportu.