Wyjaz za granice

(system) #1

Witam co z dokumentów potrzebuję aby wyjechać do Danii ?? W lipcu kończę 18 lat więc nie jestem pełnoletni Ale sam nie wyjeżdżam proszę o szybką odp.

(Joqer) #2

http://gazetapraca.pl/gazetapraca/0,74996.html

http://www.copenhagen.polemb.net/?docum ... 5eee7d1eba

powinno pomoc, zycze milego i owocnego pobytu za granica :slight_smile:

(fiesta) #3

A skąd wiesz że autor wyjeżdża w celach zarobkowych ??

(Joqer) #4

nie wiem, moge sie tylko domyslac.

zreszta, jesli wyjezdzalby na stale lub tez na wycieczke, znajdzie tam rowniez przydatne informacje.

(system) #5

Tak wyjeżdżam do pracy i nie mam dowodu a na wyrobienie z późno więc się chciałem spytać czy da radę bo jestem zielony

P.S odnośnie konkretu mojego pytania nie ma tam odpowiedzi więc czekam aż ktoś odp.

(Kpc21) #6

Paszport lub dowód musi być koniecznie. Bez niego co prawda przekroszysz granicę (Schengen) ale mogą cię wylegitymować za granicą.

(system) #7

Aha a dokumenty typu legitymacja szkolna, karta rowerowa ??

(Joqer) #8

jesli nie masz dowodu to paszport. wydaje mi sie ze legitymacja uczniowska moze byc, ale nie jestem pewien.

(roobal) #9

Musisz mieć paszport, jeśli nie masz dowodu, gdyż te dokumenty są również tłumaczone na język angielski a legitymacja nie. Poza tym do pracy, jeśli legalnie na pewno będziesz musiał sobie wyrobić numer podatkowy, coś jak polski NIP lub holenderski So-Fi/BSN, wykupić ubezpieczenie zdrowotne (sprawdź czy w Danii ubezpieczenie zdrowotne jest wymagane i czy bez zameldowania można je wykupić, bo później przez to można mieć różne problemy, piszę z doświadczenia moich znajomych) a wszelkie urzędy wymagają przeważnie paszportu lub dowodu w przypadku braku paszportu.