Wykrzyknik na ikonie sieci vs nie działający internet (Neostrada 10 Mb/s)


(Astorre5) #1

Cześć,
od jakiegoś czasu przy próbie połączenia internetu pokazuję się kłódka i połączenie jest zablokowane, przy czym zasięg internetu jest na maxa. Problem występuje od czasu do czasu, a potem znika. Robiłem reset konfiguracji i ustawiałem wszystko na nowo. To jednak nie pomogło. Mam modem TP-LINK.

dzięki za podpowiedzi co można w tej sytuacji zrobić,
Kamil


(Dimatheus) #2

Hej,

  • Jaki dokładnie model routera TP-Link?
  • Z jakiego systemu operacyjnego korzystasz?
  • Możesz na screenie pokazać, w którym miejscu pojawia się wspomniana kłódka?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Astorre5) #3

Pomyliło mi się, to bardziej jest wykrzyknik pojawiający się na ikonce sieci.

  1. https://www.morele.net/router-tp-link-td-w8961nd-362691/
  2. Windows 7

Mam również również skonfigurowane urządzenie do wzmacniania sygnału (https://www.morele.net/access-point-tp-link-re200-691697/) -> nie wiem czy ma wpływ na tą sytuację


(Dimatheus) #4

Hej,

Wspomniany znaczek oznacza, że masz połączenie z siecią lokalną, ale nie ma wyjścia na sieć globalną (czyli nie masz połączenia z internetem). Najczęściej taki problem występuje, gdy router nie może połączyć się z internetem.

  • A łączysz się bezpośrednio z routerem czy z access pointem?
  • Czy w sytuacji, gdy pojawia się wykrzyknik, i gdy uruchomisz ponownie oba urządzenia (router i AP), problem się rozwiązuje?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Astorre5) #5
  1. Dobre pytanie, sam nie wiem, router wydaje mi się, że puszcza sygnał do acces pointu więc raczej ostateczny sygnał pochodzi od niego.
  2. Nie jestem w stanie tego sprawdzić w tej chwili, praca :wink:

(Dimatheus) #6

Hej,

To w sumie można sprawdzić po nazwie sieci WiFi, do której się połączyłeś. Chyba że skonfigurowane jest to tak, że i jedna, i druga sieć ma ten sam identyfikator (nazwę).

Warto sprawdzić, jak będziesz miał możliwość.

Pozdrawiam,
Dimatheus


(lukasssz) #7

Możliwe, że to od neostrady problemy.
Ja od jakiegoś tygodnia po burzy mam przerwy w dostawie internetu od neostrady.
Teraz aktualnie też mają awarie ponoć.
Warto sprawdzać w takich sytuacjach np. tą stronę.
http://downdetector.pl/status/orange


(Dimatheus) #8

Hej,

Tylko przy braku połączenia z siecią globalną ciężko będzie sprawdzić, czy to bieżący problem z Neostradą.

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Astorre5) #9

Na razie odłączyłem acces point, przez chwile internet wrócił ale potem znów wykrzyknik wrócił. Wiec to nie jest jego wina. Nie ma jakichś standardowych rzeczy do sprawdzenia w takich sytuacjach?


(Dimatheus) #10

Hej,

Można na przykład przełączyć się na połączenie kablowe, by sprawdzić, czy to problem z samym WiFi czy może z utratą połączenia z siecią globalną. Jeśli przy takim połączeniu nie będzie utraty sieci, będzie można diagnozować połączenie WiFi.

Pozdrawiam,
Dimatheus