Cześć,
od jakiegoś czasu przy próbie połączenia internetu pokazuję się kłódka i połączenie jest zablokowane, przy czym zasięg internetu jest na maxa. Problem występuje od czasu do czasu, a potem znika. Robiłem reset konfiguracji i ustawiałem wszystko na nowo. To jednak nie pomogło. Mam modem TP-LINK.
dzięki za podpowiedzi co można w tej sytuacji zrobić,
Kamil
Wspomniany znaczek oznacza, że masz połączenie z siecią lokalną, ale nie ma wyjścia na sieć globalną (czyli nie masz połączenia z internetem). Najczęściej taki problem występuje, gdy router nie może połączyć się z internetem.
A łączysz się bezpośrednio z routerem czy z access pointem?
Czy w sytuacji, gdy pojawia się wykrzyknik, i gdy uruchomisz ponownie oba urządzenia (router i AP), problem się rozwiązuje?
To w sumie można sprawdzić po nazwie sieci WiFi, do której się połączyłeś. Chyba że skonfigurowane jest to tak, że i jedna, i druga sieć ma ten sam identyfikator (nazwę).
Możliwe, że to od neostrady problemy.
Ja od jakiegoś tygodnia po burzy mam przerwy w dostawie internetu od neostrady.
Teraz aktualnie też mają awarie ponoć.
Warto sprawdzać w takich sytuacjach np. tą stronę. http://downdetector.pl/status/orange
Na razie odłączyłem acces point, przez chwile internet wrócił ale potem znów wykrzyknik wrócił. Wiec to nie jest jego wina. Nie ma jakichś standardowych rzeczy do sprawdzenia w takich sytuacjach?
Można na przykład przełączyć się na połączenie kablowe, by sprawdzić, czy to problem z samym WiFi czy może z utratą połączenia z siecią globalną. Jeśli przy takim połączeniu nie będzie utraty sieci, będzie można diagnozować połączenie WiFi.