Wykrzyknik na ikonie sieci vs nie działający internet (Neostrada 10 Mb/s)

Cześć,
od jakiegoś czasu przy próbie połączenia internetu pokazuję się kłódka i połączenie jest zablokowane, przy czym zasięg internetu jest na maxa. Problem występuje od czasu do czasu, a potem znika. Robiłem reset konfiguracji i ustawiałem wszystko na nowo. To jednak nie pomogło. Mam modem TP-LINK.

dzięki za podpowiedzi co można w tej sytuacji zrobić,
Kamil

Hej,

  • Jaki dokładnie model routera TP-Link?
  • Z jakiego systemu operacyjnego korzystasz?
  • Możesz na screenie pokazać, w którym miejscu pojawia się wspomniana kłódka?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Pomyliło mi się, to bardziej jest wykrzyknik pojawiający się na ikonce sieci.

  1. https://www.morele.net/router-tp-link-td-w8961nd-362691/
  2. Windows 7

Mam również również skonfigurowane urządzenie do wzmacniania sygnału (https://www.morele.net/access-point-tp-link-re200-691697/) -> nie wiem czy ma wpływ na tą sytuację

Hej,

Wspomniany znaczek oznacza, że masz połączenie z siecią lokalną, ale nie ma wyjścia na sieć globalną (czyli nie masz połączenia z internetem). Najczęściej taki problem występuje, gdy router nie może połączyć się z internetem.

  • A łączysz się bezpośrednio z routerem czy z access pointem?
  • Czy w sytuacji, gdy pojawia się wykrzyknik, i gdy uruchomisz ponownie oba urządzenia (router i AP), problem się rozwiązuje?

Pozdrawiam,
Dimatheus

  1. Dobre pytanie, sam nie wiem, router wydaje mi się, że puszcza sygnał do acces pointu więc raczej ostateczny sygnał pochodzi od niego.
  2. Nie jestem w stanie tego sprawdzić w tej chwili, praca :wink:

Hej,

To w sumie można sprawdzić po nazwie sieci WiFi, do której się połączyłeś. Chyba że skonfigurowane jest to tak, że i jedna, i druga sieć ma ten sam identyfikator (nazwę).

Warto sprawdzić, jak będziesz miał możliwość.

Pozdrawiam,
Dimatheus

Możliwe, że to od neostrady problemy.
Ja od jakiegoś tygodnia po burzy mam przerwy w dostawie internetu od neostrady.
Teraz aktualnie też mają awarie ponoć.
Warto sprawdzać w takich sytuacjach np. tą stronę.
http://downdetector.pl/status/orange

Hej,

Tylko przy braku połączenia z siecią globalną ciężko będzie sprawdzić, czy to bieżący problem z Neostradą.

Pozdrawiam,
Dimatheus

Na razie odłączyłem acces point, przez chwile internet wrócił ale potem znów wykrzyknik wrócił. Wiec to nie jest jego wina. Nie ma jakichś standardowych rzeczy do sprawdzenia w takich sytuacjach?

Hej,

Można na przykład przełączyć się na połączenie kablowe, by sprawdzić, czy to problem z samym WiFi czy może z utratą połączenia z siecią globalną. Jeśli przy takim połączeniu nie będzie utraty sieci, będzie można diagnozować połączenie WiFi.

Pozdrawiam,
Dimatheus