Wymiana dysku talerzowego, na SSD a gwarancja.Dell Inspiron 15 5559

Witam, czy jeżeli dokonam samodzielnej wymiany dysku, na SSD, oraz ewentualnie dołożę pamięć ram, to utracę przez to gwarancję ?
Jak to jest gwarancją przy wymianie podzespołów ? Mój laptop to Dell Inspiron 15 5559.

Jeszcze nie słyszałem, żeby Dell z tego powodu robił problemy.

Jeśli na osłonie pod którą znajdują się te komponenty nie ma plomby gwarancyjnej, to nie będzie żadnych problemów.

Wg. https://www.youtube.com/watch?v=bk6WL8qIyEw wymiana wygląda b. prosto (nie trzeba ściągać klawiatury itd. jak to w niektórych modelach). Śrubek mało, ale rób to jakimś rozsądnym śrubokrętem a nie motyką. Dysk możesz bez problemu sklonować/wymienić, tylko uważaj na tą taśmę łączącą dysk z płytą główną, one bywają delikatne.
Jak też wspomniano, Dell ma b. dobry serwis i nie będzie Ci robić problemów. Ja mimo wszystko bym zachował oryginalny dysk - wsadził go jako dodatkowy do laptopa obok SSD (w miejsce DVD), ew. dokupić kieszeń USB.

Pomijając, że “Dell nie powinien robić z tego problemu”, to… przeczytaj gwarancję. Gwarancja zawsze jest udzielona na piśmie (obojętne w jakiej postaci, może być elektroniczna; mogą być też owg - ogólne warunki gwarancyjne, gdzieś np. na stronie) i te warunki, które tam są zawarte obowiązują Ciebie i gwaranta. Ich naruszenie powoduje utratę gwarancji. I z całym szacunkiem dla przedmówców - nie ma żadnych “nie słyszałem, żeby” itp.