Wymiana modemu na router

Witam,

planuję wymianę modemu na router,aktualnie mam internet 2mb/s od lokalnej telewizji kablowej.Jestem w tym temacie zielony,stąd moje pytania:

1.Czy router przyspieszy mi łącze?

2.Czy muszę skontaktować się z telewizją kablową,żeby podłączyć router?

3.Jaki router kupić?(do 200zł)

4.Na czym polega wymiana modemu na router?(Czy wystarczy,że kupie odpowiedni router i podłącze go w odpowiednie miejsce,czy jest to bardziej skomplikowane?)

Ad. 1 Nie, prędkość internetu będzie taka jak dotychczas.

Ad. 3 Odpowiedni temat dla ciebie: wybor-routera-kablowego-kablowki-osiedlowki-upc-itp-t420294.html

Ad. 2/4 Nie wiem jaki internet dokładnie teraz posiadasz (w jakiej kablówce) ale ja (w sieci Toya) jedyne co mogłem zrobić to podpiąć router do modemu. Zastąpić oryginalnego modemu własnym routerem się go nie dało :wink:

Faktu że podpinam router do ich modemu nie zgłaszałem.

Nie wymieniaj modemu na router bo to nie najlepszy pomysł tylko dokup router i podepnij pod modem.

Do 200 zł. proponuję

Asus RT-N15 , RT-N12

lub

Asus RT-N10U z wgranym lub z zamiarem wgrania Tomato

Czyli jeśli kupię router to będe musiał dzielić 2mb/s na kilka urządzeń?

Jeżeli chcesz podłączyć pod router kilka urządzeń, tak. Jeżeli podłączysz pod router tylko jedno urządzenie nic nie będziesz musiał dzielić.

Co to znaczy że będziesz musiał :?:

Możesz ale nie musisz.

Jeśli chcesz podzielić łącze po równo lub przydzielić określoną ilość łącza dla danego komputera to kupuj z Tomato lub z możliwością wgrania Tomato.

Ile komputerów zamierzasz podłączyć :?:

Szału nie będzie z tymi 2Mb/s

Jeden komputer,ale może się tak zdarzyć że do wifi będzie podłączone 2-3 urządzenia jednocześnie.

__________

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc =D> =D>

Nie wiem jak się odwdzięczyć :slight_smile:

Proponuje zakup RT-N10U łatwo skonfigurujesz a przy okazji będziesz mógł podzielić łącze na 2-3 sieci.

Też.

Do twoich wymagań w sam raz.