Wymiana podzespołów PC - temat ogólny i dla wszystkich

Witam Panowie i Panie, piszę do Was z problem ponieważ sam nie znam się za bardzo na komputerach, a nie chcę zniszczyć swojego sprzętu przez nie wiedzę. Posiadam komputer z przed 4 lat:

Procesor: Intel Core 2 Duo 2.53GHz E7200

Grafika: GeForce 9600 GT 512MB DDR3

Płyta Główna: P35DS3L Gigabyte

RAM: 2048 MB 800 HZ DDR2

Zasilacz: FEEL 3 500w MODECOM

to te podstawowe parametry, bo myślę reszta nie jest aż taka istotna. Na początek noszę się z zamiarem wymienienia karty graficznej i dokupienia 2GB pamięci ram. Aktualnie nie gram za dużo w gry i komputer służy bardziej do internetu i nauki. Polećcie mi coś do 500 zł ( z kart graficznych) na czym mógłbym pograć w Wiedźmina 2 na takich ustawieniach by grafika w miarę dobrze wyglądała, nie musi być na MAX detalach, ale żeby było przyjemnie dla oka. Później pomyślę nad procesorem.

Cześć

Moim zdaniem nie warto modernizować twojego komputera. Dlaczego nie warto? M.in dlatego że płyta posiada stary socket 775, obsługuje starsze pamięci DDR2.

Uzbieraj więcej funduszy i pomyśl o nowym, bardziej przyszłościowym zestawie.

A wymiana płyty głównej na nowszą ? 500 zł starczy żeby wymienić na taka by obsługiwała DDR3? Ewentualnie ile kosztowałby sprzęt do pogrania z ładnymi efektami w Wiedźmina 2 ? 2000 zł starczyłoby na samą skrzynkę ?

Cześć

Spokojnie wystarczy. Ale z pytaniami o nowy zestaw zapraszam do tego tematu: wybor-komputera-zestawy-komputerowe-t267420-6180.html

Ok, dzięki. Wracam do poprzedniego pytania, czy 500 zł starczy na nowszą płytę główną, do której mógłbym wsadzić, to co aktualnie posiadam i sobie to później ulepszać? Z drugiej strony, tak sobie myślę, że w sumie to chyba za bardzo nie ma sensu… chyba, że się mylę.

Jarsonillo ,

Jeżeli będziesz wymieniał płytę główną, to musisz też się liczyć z wymianą RAM i procesora.

Nie ma sensu kupować płyty na 775 i później jeszcze zmieniać procesor np. na Quada.