Wymiana procesora

Witam.

Posiadam Samsunga R-530. Chciałbym w nim wymienić procesor na lepszy. Aktualnie posiadam procesor Intel Core 2 Duo CPU T6600 @ 2.20 GHz.

Nie znam się za bardzo na tym a chciałbym fachowej pomocy. Jaki procesor mógłbym włożyć?
Czytałem o modelach: T9550, T9600, T9800, T9900 ,że rzekomo pasują do tego modelu ale lapek ma to 7 lat i nie wiem czy nie będą dla niego za mocne?

sprawdź model płyty głównej np CPu-Z (i ew. wersję bios), żaden z nich nie będzie za mocny.
Może coś z innych bedzie pasowało jeszcze, podaj moc zasilacza (W), ewentualnie dorzuć ile ram masz (do 4 dodac jak mniej), (wymiana dysku na ssd by pomogła, ale koszt by wyszedł min 100 zł).

Tylko wiesz:) Nie oczekuj cudów po wymianie procka kosztem 50 zł, z poziomu najbardziej budżetowych 2 rdzeniowych Atomów w laptopach za 999 zł awansujesz na 50% mocniejszy 4 rdzeniowy Atom w laptopach za 1499.

1 polubienie

W moim 11-letnim staruszku wymiana T2330 na T3400 dała lekkiego kopa, ale różnice nie są powalające (np. system startuje 2s. szybciej). Za to wyraźnie podniosła się temperatura CPU.

Jeśli nie masz w lapku dysku SSD, wymień dysk - wzrost wydajności odczujesz natychmiast.