Wymiana telefonu a obowiązująca umowa (Plus)

Witam. Niedawno zakupiłem w ofercie MixPlus Nokię X3. Niestety, jak wszyscy wiedzą, ten telefon bardzo często się psuje (białe ekrany podczas włączania itp.). Aparat pochodził miesiąc i siadło oprogramowanie. Oddałem tą Nokię do salonu Plusa i przesłali go do serwisu, gdzie zaktualizowano soft i wymieniono wyświetlacz. Telefon trzy dni temu wrócił z naprawy i teraz nie mam na nim nic (to się da jeszcze przeboleć). Po aktualizacji teraz nie działa aparat (gdy zrobię zdjęcie, to wyświetla się komunikat “Proszę czekać”). Można czekać godzinami, a zdjęcie nie będzie wykonane. Planuję iść do salonu Plusa znów oddać telefon do naprawy i spytać się, czy w ramach tej samej umowy można mieć wymieniony telefon na inny. Taka zamiana jest możliwa czy nie?

Wątpię, ale musiał byś poczytać umowę. Jedynie gdy telefon będzie w serwisie od 3 do 5 razy (maksymalna ilość napraw), wtedy to producent wymienia telefon na inny, pewnie możliwa jest dopłata za lepszy model.

Z reguły bierze się telefon + abonament, wymiana wchodzi w grę po zakończeniu umowy.

Nie opowiadaj bajek :wink:

Możesz wymienić telefon już po pierwszym serwisie a w uzasadnieniu napisać, że chcesz aby dokonano wymiany na inny aparat telefoniczny gdyż obecny po naprawie gwarancyjnej nadal nie spełnia swojej funkcjonalności a autoryzowany serwis nie potrafi w sposób należyty usunąć wskazanych przez ciebie wad.

To dotyczy wymiany twojej starej X3 na nową X3.

Powiem więcej możesz wymienić aparat już przy pierwszym serwisie gwarancyjnym.

Jeśli nowy aparat nadal będzie wadliwy możesz żądać wymiany na inny model telefonu, nie jestem tylko pewien czy będziesz mógł wymienić na telefon innego producenta czy wybrać coś z oferty Nokii.

Jeśli zakupiłeś aparat wraz z umową na abonament lub MIX to jest to nadal traktowane jako normalna sprzedaż aparatu i podlega prawom klienta.

Pozdrawiam

Czyli jednak jest nadzieja! :smiley: . Po niedzieli pójdę pokłócić się ze sprzedawcami o telefon. Skoro oferują buble, to niech je wymieniają. Wezmę papiery i będę żądał zmiany na inny model. Może się uda. A tak przy okazji, jaki mi możecie polecić telefon (typowy, do słuchania muzyki, jakimś dobrym aparatem z lampą itp.).

Czyli co to za wymiana:)

To jest tylko wymiana na tą samą, czyli jak sam napisał, na taką co jak wiadomo się psuje. I potem znowu serwis itd… Chyba że ktoś lubi hazard.

No i wróciłem z salonu Plusa. Wzięli telefon na naprawę. Popytałem się o telefon zastępczy, powiedzieli, że nie posiadają. Pytałem się o zmianę telefonu: poradzili mi, że jak telefon czwarty raz się zepsuje, to mogę pisać podanie o zmianę telefonu. Do kogo trzeba pisać takie podanie: do Plusa czy do Nokii?

Michał, sprzedawca Cię okłamał :slight_smile:

Jak telefon wróci z serwisu i dalej będą wady to możesz wymienić, jeśli usuną wady i telefon będzie działał ok to… mleko rozlane :wink:

Nawiasem, fajnie to świadczy o firmie która okłamuje klienta…

Pisz do Nokii.

Zdecydowana większość przypadków to ponowne popsuje się telefonu a nie powrót uszkodzonego telefonu. Dlatego Ci w salonie powiedzieli co powiedzieli. Ich niewiedza czasem zabija.

Pisałem jeszcze do Nokii i dzisiaj oddzwonili. Baba powiedziała, że po trzech (powtarzam trzech) naprawach można pisać do działu reklamacji Nokii. Muszę tylko dołączyć skan karty gwarancyjnej. Teraz tylko czekać na ponowną awarię oprogramowania…

Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.

Czyli jest jak z każdym zakupionym ostatnio przeze mnie sprzętem RTV i AGD.