Wymówienie usług firmie NETIA

Witam, mam pewien problem, mój dobry znajomy, który jest już w dość podeszłym wieku (blisko 80), ma internet w Tp, umowa trwa co najmniej jeszcze rok, jednakże ostatnio do niego zadzwoniła NETIA i tak go “zbajerowała” że się zgodził na ich internet, umowa oczywiście telefonicznie bo tak szybciej, itd. Miało to miejsce wczoraj (początek świadczenia usług to początek maja), słyszałem że można od tego jakoś odstąpić, ale w jakim sposób? W google magiczne hasło to “odstąpić” ale szczegółów to za wiele nie znalazłem. Bardzo proszę o pomoc, nie chcę by mój znajomy płacił 2 abonamenty za internet.

Pozdrawiam

Łukasz

W ciągu 10 dni masz ustawowo prawo do odstąpienia.

Poszukaj w Google. Znajdziesz tam dokładniejsze informacje, na jaką ustawę się powołać (o ile pamiętam, to “o ochronie niektórych praw konsumentów i odpowiedzialności za produkt niebezpieczny”). Albo na zapisy umowy podpisanej z operatorem, bo tam ten zapis jest zazwyczaj powielony.

Dziękuję, rozumiem że wysłać listem poleconym, z potwierdzeniem odbioru? Dziękuję za zainteresowanie.

Tak, jak najbardziej.

Z racji specyfiki “zawodu” znajomy jest księdzem, i “wziął” ten internet na parafię czyli powiedzmy że jest to podmiot gospodarczy, w tym przypadku nie stosuje się tych przepisów o których mowa wyżej(konsumenckich). W związku z tym mam pytanie: jak to odkręcić, usługa jeszcze nie jest świadczona. Konsultant powiedział że z racji tego że "mają już regulamin "-> wikariusz na osobny numer na u nich abonament, to nie muszą przysyłać na piśmie tylko telefonicznie to załatwią. Bardzo proszę o pomoc.

Zobacz jak wygląda treść regulaminu, umowy. Jeśli internet został wykupiony na potrzeby parafii, to rzeczywiście znajomy nie jest w tej sytuacji konsumentem.

Sęk w tym, że taka umowa załatwiana jak to się mówi na “krzywy ryj” z konsultantem przez telefon nie przychodzi tak szybko. Mi miała przyjść zaraz po rozpoczęciu świadczeń dostępu do Internetu, ale to któryś z rzędu miesiąc a jej dalej nie ma :wink:

To zadzwoń niech wyślą mailowo.

Z tego co wiem, w przypadku umów zawieranych na “telefon” klient (więc myślę, że i parafia) ma możliwość od jej odstąpienia w ciągu 7 dni od dnia otrzymania umowy. A co do mailowej wersji umowy - to nie prześlą jej w ten sposób.

Tylko sęk w tym że niestety takiego regulaminu nie mogę znaleźć na ich stronie internetowej, dzwoniłem do nich, emailem mi nie prześlą umowy. Jednocześnie szukam po internecie jakiś przepisów prawnych, które by umożliwiały rozwiązanie tej umowy.

http://www.netia.pl/files/esales_files/umowa_podstawowa_wzor.pdf

W szczególności: 4. W przypadku Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia 5. W przypadku Umowy zawartej na odległość Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia, chyba że wyraził zgodę na świadczenie Usługi przed tym terminem lub Operator wykonał świadczenie, które nie może zostać zwrócone (np. realizacja połączenia). I

http://www.netia.pl/files/pomoc/02187_netia_umowa_home_416x297_maj_20011.indd.pdf

Warunki Wykonywania Umowy

Punkt 1.

Więc jeśli nie minęło owe 10 dni od daty zawarcia a znajomy jak sądzę nie wyraził zgody na natychmiastowe świadczenie usług (skoro umowa ma obowiązywać od maja), można spokojnie pisać pismo o odstąpienie od umowy.

PS. Szukaj informacji o umowie zawartej na odległość.

@chanka 84 Dziękuję za zainteresowanie, jednakże znalazłem artykuł który mówi że dla firm okres 10 dni konsumenckich nie obowiązuje. http://www.eporady24.pl/jak_rozwiazac_u … ,2572.html. Jednakże skoro żadnej umowy jeszcze nie przysłali(umowa bez przysyłania jej to jakaś ściema, chyba?), i umowa jeszcze nie obowiązuje, to napiszę o odstąpienie od umowy i wyślę poleconym, priorytetowym, za potwierdzeniem odbioru.

Czytaj ze zrozumieniem.

W szczególności:

  1. W przypadku Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia

  2. W przypadku Umowy zawartej na odległość Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia, chyba że wyraził zgodę na świadczenie Usługi przed tym terminem lub Operator wykonał świadczenie, które nie może zostać zwrócone (np. realizacja połączenia).

Od kiedy parafia jest konsumentem?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konsument

Poza tym podejrzewam, że w przypadku instytucji stosowany jest i tak inny wzór umowy.