Wypowiedzenie umowy na OC - zniżki


(retroshark) #1

Witam

Chcę wypowiedzieć umowę na OC, a w perspektywie 6-9 miesięcy zawrzeć nową umowę, możliwe że u innego ubezpieczyciela. Czy za te pół roku mając w tej chwili powiedzmy 60% zniżki startuje bez zniżek czy zniżki się zachowują?


(suchmen) #2

Zniżki się zachowują, tu zależy od Towarzystwa, ale wśród dostępnych mi 30 TU, żadne nie kasuje zniżek do roku czasu nieposiadania OC. Umowę OC możesz wypowiedzieć przed jej końcem, ale nie zerwać w trakcie trwania, chyba, że jeśli samochód poszedł na szrot, lub go sprzedałeś komuś. W przypadku sprzedazy auta należy jak najszybciej powiadomić Towarzystwo, że pozbyłeś się pojazdu, wysyłając im np. scan umowy sprzedaży na maila.

 

P.S w Proamie zniżki zachowujesz do 5 lat nie posiadania OC, w Pzu jest to co roku spadek o 10% zniżki


(morwa.) #3

zachowaj na wszelki wypadek dowód ubezpieczenia ze starej firmy, ja miałam tak, że przy przechodzeniu z jednej firmy do drugiej w swoich systemach nie mogli znaleźć że kiedykolwiek ubezpieczałam samochód bo stara firma nie wprowadziła tych danych do systemu. Dopiero po przedstawieniu poprzednich dowodów opłaty uznali mi zniżki 


(suchmen) #4

Niektóre Towarzystwa nie honorują certyfikatów do jazdy jako dowód na zniżki, ani polis. Najczęściej trzeba zgłosić się do ostatniego ubezpieczyciela o zaświadczenie, że miał ubezpieczenie w danej firmie - często da się to uzyskać na maila, wystarczy zadzwonić do danego TU. Takie zaświadczenia są honorowane prawie wszędzie. Co do braku w bazie danych o przebiegu ubezpieczenia, zdarza się to stosunkowo rzadko, ale jednak zdarza się.

 

Pozdrawiam


(Vidivarius) #5

Większość ubezpieczycieli wylicza zniżki według własnej metody i własnych kryteriów. Dlatego dla każdego kierowcy przy wypowiadaniu umowy jest pobranie zaświadczenia o historii ubezpieczenia w danym towarzystwie. Te zaświadczenia są honorowane przez wszystkich ubezpieczycieli, tyle że każdy inaczej na ich podstawie wylicza zniżki.

Wystawienie zaświadczenia przez ubezpieczyciela jest obowiązkiem i nie może się uchylać od takiego żądania klienta.