Wysoki ping - gdzie szukać przyczyny

Witam, mam problem z dużym pingiem, mam neostrade 12Mb, łącze się przez liveboxa, a sygnał jest dzielony przez przez kabel i bezprzewodowo na dwa komputery. Jednak to nigdy wcześniej nie było problemem. Problem występuje od jakiś dwóch tygodni i nie pomaga resetowanie liveboxa. Z niewiadomych przyczyn mam bardzo wysoki ping np w grach, ale też testując w przeglądarce czy w CMD:

http://img526.imageshack.us/img526/4938/aaaohn.jpg

Dzieje się tak nawet przy wyłączonym antyvirusie i wszystkim co się tylko da. Gdzie można szukać przyczyny?

Przyczyn może być kilka. Po pierwsze w trakcie grania łącze nie powinno być obciążone, a więc czy na komputerach dzielących Twoje łącze nikt nie siedzi i np. nie ściąga danych, a nawet przegląda YT.

Drugą opcją może być infekcja komputera. Jeśli komputer jest zaśmiecony i zawirusowany, może mieć to wpływ na Twój ping w grach.

Kolejną opcją może być też wina operatora. W tym celu należałoby się z nim skonsultować.

1 przyczyna odpada, gdy testowałem wszystko inne było wyłączone.

3 boję się trochę rozmowy z konsultantami orange, którzy pewnie nie wiedzą czym jest ping i będą mi kazali zainstalować jakieś programy - tak jak jest to napisane w “poradniku rozmowy”

2 no może i tak, dać jakieś logi, hijackthis jest aktualne?

Hijackthis jest przestarzałym programem, już się go nie używa. Teraz tylko OTL. W dziale Bezpieczeństwo załóż odpowiedni temat, stosując się do tych 2 tematów:

otl-gmer-rsit-dss-inne-instrukcje-t370405.html

obowiazkowe-logi-t253052.html

Wątpię by była to przyczyna sprzętowa lub infekcji tylko raczej dostawcy. Gdy miałem Internet z tepsy to prędkość dosyłowa wahała się w granicach 95% prędkości dosyłowej zawartej w umowie a ping wynosił max 50. Po przejęciu przez Orange prędkość dosyłowa spadła do ok. 70% prędkości dosyłowej zawartej w umowie a ping skoczył do 180.

Jednym zdaniem Orange to jedna wielka kupa a nie dostawca Internetu stacjonarnego.

tak ale wifi zawsze będzie miało wyższy ping niż kabel. A podłączałeś się pod kabel i sprawdzałeś ping jaki tam jest?

Wcale nie jest to koniecznością, że ping musi być gorszy w przypadku wi-fi. Wszystko zależy od klasy routera. Masz może jakiś modem, który pozwoliłby przetestować, czy przyczyna leży po stronie LB. Jeżeli to nie infekcja jest przyczyną to spróbuj zaktualizować sterownik do wi-fi w komputerze, choć jednak nie można też wykluczyć i innej ewentualności takiej jak jakiś problem po stronie operatora ewentualnie przestażałe łącza nie przygotowane do wysokich obciążeń. Internet 12 czy 20 mbit stawia jednak jakieś większe wymagania co do infrastruktury, która nie zawsze jest dość dobra.

Nie mam jak tego sprawdzić. Niedawno przenoszony był numer z neostrady do orange, ale łącze się cały czas przez liveboxa, może to rzeczywiście Orange, tylko co mam im powiedzieć?

Żeby wiedzieć gdzie leży problem, najlepiej by było znaleźć jego źródło, czyli sprawdzić, w którym miejscu powstaje najwyższe opóźnienie. Uruchom wiersz poleceń i podaj wynik poniższych poleceń kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html

tracert dobreprogramy.pl

ipconfig /all

route print

Możesz też pobrać program WinMTR i przy jego pomocy zbadać łącze.

TRACERT

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]

(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.


C:\Documents and Settings\baniolek>tracert dobreprogramy.pl


Trasa śledzenia do dobreprogramy.pl [194.0.171.150]

przewyższa maksymalną liczbę przeskoków 30


  1 * * * Upłynął limit czasu żądania.

  2 45 ms 30 ms 29 ms szcz-bg1.neo.tpnet.pl [83.1.4.21]

  3 26 ms 18 ms 23 ms szcz-r1.tpnet.pl [80.50.156.117]

  4 60 ms 48 ms 101 ms war-ar3.tpnet.pl [195.117.0.210]

  5 49 ms * * 80.50.129.46

  6 32 ms 34 ms 38 ms do-atman-tpnet.xenium.pl [193.111.36.118]

  7 204 ms 45 ms 97 ms nlb-web.xenium.pl [194.0.171.150]


Śledzenie zakończone.


C:\Documents and Settings\baniolek>

IPCONFIG

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]

(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.


C:\Documents and Settings\baniolek>tracert dobreprogramy.pl ipconfig /all route

print

Nie można rozpoznać nazwy systemu docelowego ipconfig.


C:\Documents and Settings\baniolek>ipconfig /all


Konfiguracja IP systemu Windows


        Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : baniol

        Sufiks podstawowej domeny DNS . . . . . . :

        Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Nieznany

        Routing IP włączony . . . . . . . : Nie

        Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Nie


Karta Ethernet Połączenie sieci bezprzewodowej:


        Sufiks DNS konkretnego połączenia :

        Opis . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5005G Wireless Network Ada

pter

        Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-16-E3-FC-76-37

        DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak

        Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak

        Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10

        Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0

        Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.1.1

        Serwer DHCP . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

        Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

        Dzierżawa uzyskana. . . . . . . . : 4 grudnia 2012 16:54:44

        Dzierżawa wygasa. . . . . . . . . : 11 grudnia 2012 16:54:44


C:\Documents and Settings\baniolek>

ROUTE

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]

(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.


C:\Documents and Settings\baniolek>route print

===========================================================================

Lista interfejsów

0x1 ........................... MS TCP Loopback interface

0x2 ...00 16 e3 fc 76 37 ...... Atheros AR5005G Wireless Network Adapter - Stero

wnik miniport Harmonogramu pakietˇw

===========================================================================

===========================================================================

Aktywne trasy:

Miejsce docelowe w sieci Maska sieci Brama Interfejs Metryka


          0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 192.168.1.10 25

        127.0.0.0 255.0.0.0 127.0.0.1 127.0.0.1 1

      192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.1.10 192.168.1.10 25

     192.168.1.10 255.255.255.255 127.0.0.1 127.0.0.1 25

    192.168.1.255 255.255.255.255 192.168.1.10 192.168.1.10 25

        224.0.0.0 240.0.0.0 192.168.1.10 192.168.1.10 25

  255.255.255.255 255.255.255.255 192.168.1.10 192.168.1.10 1

Domyślna brama: 192.168.1.1.

===========================================================================

Trasy trwałe:

  Brak


C:\Documents and Settings\baniolek>

Wygląda na to, że problem istnieje w twojej sieci (LAN).

Brama domyślna nie odpowiada na zapytania. Zaloguj się do routera i sprawdź w ustawieniach zapory (firewall) czy nie są blokowane pakiety ICMP, te opcje mogą mieć również nazwę Ignore ping packet from WAN/LAN lub podobnie (niestety nie miałem nigdy do czynienia z Liveboksami, więc dokładnie Ci nie powiem jak to się może nazywać)i jeśli tak, odznacz te opcje i wykonaj test tracert jeszcze raz, być może zapora blokuje pakiety przychodzące. Zrób też test przy pomocy programy WinMTR o czym pisałem wyżej :arrow: http://www.dobreprogramy.pl/WinMTR,Prog … 12587.html powie nam troszkę więcej, niż tracert, bo widać, że inny serwer też nie odpowiada, możliwe, że są jakieś straty pakietów, ale to będzie widać na statystykach.

@roobal, niestety nigdzie nie widzę ICMP. Poniżej jest lista opcji dostępnych w livebox.

  1. Zapora sieciowa

-Kontrola dostępu

-Zasady

-NAT

  1. Sieć

-Konfiguracja routingu

-DynDNS

  1. Linia ADSL

-Konfiguruj

  1. Statystyki

-ADSL

-DHCP

-połączeń H.323

-systemu

  1. Narzędzia

-Zdalna pomoc techniczna

-Aktualizacja oprogramowania Livebox

-Diagnostyka

-Zapisz/Uruchom ponownie

-Wyczyść/Uruchom ponownie

Przez jakieś 30min skanowania WINMTR: http://wklejto.pl/140824

/EDIT/ W chwili gdy pisałem posta miałem ping około 400. Potem przez jakiś czas działało normalnie i znowu występują lagi.

Wygląda na to, że router nie przepuszcza pakietów albo je po prostu odrzuca. Zrób zrzuty ekranu, pokazujące co jest w opcjach zapory. Wejdź również w Narzędzia>Diagnostyka i zobacz czy można tam pingować i/lub użyć tracerta i jeśli tak, wykonaj test na dowolnym serwerze w internecie i daj wynik. Jeśli nie ma takiej opcji i jeśli router niczego nie blokuje, to skontaktuj się z dostawcą i niech sprawdzą co się dzieje. Możesz zachować te statystyki dla technika.

1 http://imageshack.us/f/838/35241379.jpg/

2 http://imageshack.us/f/39/75782209.jpg/

3 http://imageshack.us/f/21/20068096.jpg/

4 http://imageshack.us/f/819/83735232.jpg/

5 http://imageshack.us/f/202/18103276.jpg/

Statystyki polecenia ping

Wysłane pakiety& 4

Odebrane pakiety 4

Utrata pakietów (%) 0

Minimalny czas przebiegu 0.000

Maksymalny czas przebiegu 0.000

Proponuję skontaktować się z dostawcą, prawdopodobnie przyczyna leży po stronie dostawcy, ewentualnie Livebox coś szwankuje.