Wysoki ping, lagi, rozłączanie internetu


(Heniovsky) #1

Witam. Mam problem z internetem tego typu, że wieczorami mam często wysoki ping i lagi. Czasami wręcz nawet rozłącza mi na kilka minut. W takich warunkach po prostu nie da grać w żadne gry online. Korzystam z Wi-fi. Mam router Techniclan WAE-54G v2. Nawet gdy próbowałem przełączyć bezpośrednio przez kabel to problem nie ustąpił. Proszę napisać co mam podać jakie informacje bo nie wiem co jest wymagane do zidentyfikowania mojego problemu. Internet dostarcza mi lokalna firma.

 

 

Konfiguracja IP systemu Windows

 

   Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : Komputer

   Sufiks podstawowej domeny DNS . . :

   Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Hybrydowy

   Routing IP włączony . . . . . . . : Nie

   Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Nie

 

Karta bezprzewodowej sieci LAN Połączenie sieci bezprzewodowej 2:

 

   Stan nośnika . . . .  . . . . . . .: Nośnik odłączony

   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

   Opis. . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter

   Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 22-08-CA-F0-96-BB

   DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak

   Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak

 

Karta bezprzewodowej sieci LAN Połączenie sieci bezprzewodowej:

 

   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

   Opis. . . . . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR9002WB-1NG Wireless Ne

twork Adapter

   Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-08-CA-F0-96-BB

   DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak

   Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak

   Adres IPv4. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.100(Preferowane)

   Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0

   Dzierżawa uzyskana. . . . . . . . : 18 maja 2014 12:12:20

   Dzierżawa wygasa. . . . . . . . . : 28 maja 2014 12:12:20

   Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.2.1

   Serwer DHCP . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

   Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

   NetBIOS przez Tcpip . . . . . . . : Włączony

 

Karta Ethernet Połączenie lokalne:

 

   Stan nośnika . . . .  . . . . . . .: Nośnik odłączony

   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

   Opis. . . . . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Eth

ernet Controller (NDIS 6.20)

   Adres fizyczny. . . . . . . . . . : C8-60-00-42-7A-C3

   DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak

   Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak

 

Karta Ethernet Połączenie sieciowe Bluetooth:

 

   Stan nośnika . . . .  . . . . . . .: Nośnik odłączony

   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

   Opis. . . . . . . . . . . . . . . : Urządzenie Bluetooth (sieć osobista)

   Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-08-CA-F1-81-1B

   DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak

   Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak

post-259528-0-71865300-1400407790_thumb.

post-259528-0-67027100-1400407791_thumb.


(Indy) #2

To samo dzieje się jak podłączysz komputer bezpośrednio do kabla dostawcy (z ominięciem routera)? Router  i wifi masz porządnie zabezpieczone przed dostępem z zewnątrz?

 

Bardzo możliwe, że Twój "lokalny dostawca" Internetu ma maksymalnie wysycone łącze lub źle skonfigurowane swoje routery pod kątem podziału łącza i stąd takie kwiatki wieczorami.

Do tego w innym wątku piszesz o okresowych blokadach portów.

Najpierw musisz mieć pewność, że wina nie jest po Twojej stronie. Poproś jakiego znajomego, żeby podłączył swojego lapka do Twojej sieci i sprawdźcie czy dzieje się to samo. Można też pogadać z innymi ludźmi korzystającymi z tego dostawcy.

Jak już będzie wiadomo, że to jego wina to wtedy można ponownie z nim pogadać mając konkretne argumenty.

Jak się nic nie zmieni zostaje zmiana dostawcy.


(Heniovsky) #3

Właśnie teraz podłączyłem kabel od internetu przy wyłączonym routerze i wszystko jest ładnie. Ping się utrzymuje stale na niskim poziomie. Wcześniej podłączyłem kablem, który szedł od routera i był wysoki ping. Z tego wniosek że router fiksuje tak?


(Indy) #4

To jedna z opcji.

Zresetuj router do ustawień fabrycznych, wyłącz wifi i sprawdź jak będzie działać z routerem po kablu (możesz też sprawdzić aktualizacje firmwareu rutera).

Jeśli będzie ok, to załącz wifi, popraw zabezpieczenia i zobacz jak będzie działać.