Wysoki ping w "godzinach szczytu" TL-WR740N


(pel1906) #1

Witam.
Skoki pingu są rzadkie(raz na tydzień lub rzadziej), ale dzis trwa to ponad godzinę i stało się denerwujące.
Zmiana kanałów w ustawieniach routera nic nie daje, czasem przez 2 minuty ping jest ok, później skacze.
Po kablu gdy podepnę wszystko jest ok , więc kwestia routera.
Oprócz mnie oczywiście nikogo nie ma podpiętego do sieci.
Dostawca internetu Multimedia 30Mb/s.


(MatX_) #2

Przede wszystkim w ustawieniach routera zmień szerokość kanału z auto/40MHz na 20 bo przy aktualnym ustawieniu Twoja sieć zajmuje połowę dostępnych kanałów i wprowadza jeszcze większe zakłócenia. Jeżeli to nie pomoże to potrzebna będzie zmiana na pasmo 5GHz, czyli wymiana routera.


(pel1906) #3

Dzięki spróbuję. Natomiast na wyniki trzeba będzie poczekać , ponieważ jak napisałem te zakłócenia różnie występują.


(Seba228215) #4

Ja bym w routerze dał jeszcze filtrowanie mac i dodał do zezwolonych urządzeń adresy mac twoich zaufanych sprzętów. Kto wie czy ktoś się ci nie podłącza pod sieć.


(Longhorn2009) #5

Filtrowanie MAC nie jest skuteczne, poprzez sniffing można sprawdzić adresy MAC podłączonych klientów do routera i podszyć się pod jeden z nich np. z wykorzystaniem macchanger w BackTrack.
Jeśli podejrzewamy intruza w sieci korzystniej sprawdzić listę podłączonych klientów w statystykach samego routera lub wykorzystać np. Advanced IP Scanner w celu zidentyfikowania wszystkich hostów podłączonych do naszej sieci LAN.
W przypadku problemów z pingiem u autora, rozwiązaniem jest zmiana routera na model dwupasmowy. Na wykresie wyraźnie widać sporą ilość sieci, które się nawzajem zakłócają walcząc o pasmo.


(Seba228215) #6

Przynajmniej dobrze wiedzieć coś więcej. Bardzo dziękuję za inne informacje, które wybiegają poza moją wiedzę. Jak będę mieć kiedyś taki problem, z przyjemnością skorzystam z tego. :slight_smile:


(pel1906) #7

W ustawieniach routera ( w zakładce Wireless Statistics) widzę , że tylko ja korzystam , chyba że ktoś może się “ukrywać”.


(MatX_) #8

Możesz wejść w zakładkę DHCP Clients List, tam sprawdzisz jakie urządzenia dołączały do sieci i uzyskiwały adres w ciągu 2 godzin, jednak nie upatrywałbym się w tym przyczyny Twoich problemów.