Wysoki ping w sieci osiedlowej

Witam,

A więc mam internet w sieci osiedlowej, i olbrzymi problem z pingami. Jeszcze w lato zeszłego roku wszystko było dobrze, jednak wtedy w moim mieście była spora burza, przez kilka dni nie było internetu i wszystko zaczęło się wraz z przywróceniem sieci.

Od tamtej pory w godzinach szczytu ping podskakuje mi do 500 i wyżej, ciągle skacze nawet o kilkaset w ciągu sekundy.

Wygląda to tak że mam normalny internet do ~15, później nie da się już na przykład zagrać w żadną grę online, i tak do ok 23. I wszystko powtarza się dzień w dzień.

Do dostawcy wysłałem sporo maili, chciał wyniki z “WinMTR” - wysłałem ich sporo, kiedy zadzwoniłem stwierdził że nie ma pojęcia co może się dziać i nie potrafi tego naprawić, i zaproponował mi zerwanie umowy, nie chcę tego jednak robić bo nie mam domowego telefonu i nie chcę zostać bez internetu.

Męczę się tak już ponad pół roku i dzień w dzień się chce płakać jak widzę ten ping.

Może ktoś miał podobny problem lub jest tu ktoś kto zna się na administrowaniu siecią i będzie wiedział co może zrobić administrator sieci żebym miał stabilny, niski ping?

Przyczyną może być przeciążony serwer dostępowy/router np. z powodu prób ataku lub działania wirusa u kogoś w podsieci.

Możesz sprawdzić w którym miejscu grzęźnie ci połączenie używając poleceniem tarcert (np. tracert wp.pl) i zgłosić te informacje adminom.

Możesz też sprawdzić jakość łącza (czy nie gubi pakietów) na: http://www.pingtest.net/

16331077.png

Tak to wygląda teraz, ale mamy późną godzinę. Ponowię jutro w godzinach szczytu :slight_smile:

Niby pakietów nie traci ale pokazuje duży JITTER czyli różnicę między najniższym a najwyższym pingiem zmierzonym w trakcie tego testu.

To źle bo to znaczy że łącze jest bardzo niestabilne i w trakcie tych kilku sekund ping wahał się o 28ms czyli mogło to być 1ms do 29ms albo co jest bardziej prawdopodobne od 27ms do 55ms.

Wrzuć jeden z logów WinMTR zrobiony w czasie szczytu, po tym admini powinni poznać w czym problem.

Można powiedzieć że “Jak na złość” ale dzisiaj wszystko było w porządku, więc nie miałem jak zrobić testu na zaśmieconym łączu, ale zrobiłem o 5 rano, na praktycznie całkowicie wolnym i wygląda to tak:

16412391.png

Wolnym - nie zajętym, czy wolnym - nie szybkim?

Zrób test w godzinach szczytu kiedy dużo osób korzysta z łącza. Albo kiedy indziej podczas występowania problemów.

Wolnym w sensie nie zajętym :slight_smile: Później wrzucę wynik z godzin szczytu

Ja kiedyś miałem identyczny problemi też po burzy z tym, że w grach miałem najwyższe pingi - 999. Po awarii admini coś namotali i dochodzili później do ładu kilka miesięcy. W moim przypadku pomogło przekierowanie portów, z których korzysta gra - jedyna mądra rzeczy, która przyszła wtedy adminowi do głowy :wink:

Pozdrawiam!

Z tym że ja nie mam problemu tylko z grami, ale też pingi do wp.pl czy onetu są wielkie więc to raczej nie jest dla mnie rozwiązanie :frowning:

Dodane 10.05.2010 (Pn) 17:49

Prosze:

16576451.png

Czyli rzeczywiscie jakosc tragiczna. Proponuje napisac na www.trzepak.pl albo www.wififorum.pl, bo tam sa administratorzy takich sieci i moze cos poradza.

Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze spod aktualnie testowanego przeze mnie systemu operacyjnego Haiku, ktory nie ma zaimplementowanych jeszcze polskich znakow.