Wysokie użycie pamięci RAM / spowolniały komputer

Witam. Na starcie napiszę, że jestem zielony jeśli chodzi o sprawy związane z komputerem. Więc zacznijmy.
Windows 7 Home Premium 64, 8 GB ram, procesor czterordzeniowy Intel Core I5 2500K 3.30 GHz, karta graficzna AMD Radeon HD 7800 2gb. Komputer dobrze mi służy już te 5-6 lat, nie miałem z nim problemów. Od niedawna zauważyłem znaczne spowolnienie, zużycie RAMu przy bezczynności to około 2gb, a grając w jakąś ŚREDNIĄ wymagającą gre komputer momentami wręcz jest w stanie krytycznym (zacina sie maksymalnie, grzeje się, a ram dochodzi nawet do 7gb grając chociażby w gre Prototype 2). Jeszcze powiedzmy rok temu nie miałem takowych problemów, a grałem lub ogólnie wykorzystywałem go w znacznie bardziej obciążający sposób. Oczyściłem dyski ze zbędnych programów, przejechałem ccleanerem, skanowałem avastem - nic nie pomogło. Komputer w najbliższych miesiącach mam zamiar oddać do formatowania, ale chciałbym jeszcze przed tym móc z niego normalnie korzystać. Patrzyłem również na inne tematy, wiem, że powinienem coś zrobić z rejestrami (?) itp itd, ale nie mam pojęcia jak sie do tego zabrać, by nie popsuć czegoś bardziej, więc zakładam nowy temat.
Mam nadzieje, że napiszę ktoś coś sensowanego, z góry dzięki.

Witaj.
Jak przeskanowałeś CCleanerem i oczyściłeś, wejdź też w menu Rejestr tego programu.
Kliknij
obraz

Potem
obraz

Następnie
obraz

Po zapisaniu i naprawieniu rejestru, zrób restart.

Zastanowimy się co dalej.

Wykryło mi 2 tysiące problemów, naprawiłem i zużycie z 2gb spadło do 1.7. To już coś, dzięki.
Nie wiem czy to istotne, ale obserwowałem przez chwile to okienko wydajności menadżeru zadań i użycie CPU, miota sie jak na huśtawce od 0 do 20-30% nawet momentami. Raz 0, 3, 7, 12, 15 i bum 25 itp. hmm, czy to normalne ?

Raczej niestabilne.

Teraz zrób oczyszczanie dysku.
Prawy klik na dysku z systemem -> właściwości i kliknij Oczyszczanie dysku