Wyszukiwanie w Google i CAPTCHA - sieć Vectra

Wczoraj późnym wieczorem google zaczęło z partyzanta wywalać komunikat „Nasze systemy wykryły nietypowy ruch pochodzący z Twojej sieci komputerowej. Ta strona ma na celu sprawdzenie, czy to rzeczywiście Ty wysyłasz żądania, a nie robot”

Cholera wie czym to było spowodowane, szybkie przelecenie ADWCleanerem i Malwarebytesem oraz poprawienie CCleanerem niestety nie dało rezultatów. Mógłby ktoś rzucić okiem co tam się wyprawia?FRST_08-05-2021 13.52.08.txt (31,8 KB) Addition_08-05-2021 13.52.08.txt (39,1 KB) Shortcut_08-05-2021 13.52.08.txt (34,8 KB)

1 polubienie

Witaj.

Przeglądam logi.

Problemy są na wszystkich przeglądarkach?
Sprawdzałeś w trybie awaryjnym?
Sprawdzałeś bez Avasta?

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

Na Mozilli i Operze, których używam występuje. Nie dzieje się to jednak za każdym razem, ostatnio przydarzyło się z 10 minut temu i np. teraz sytuacja jest stabilna.

Jeśli się powtórzy to sprawdzę jak wygląda sytuacja bez Avasta.

Oczyszczę katalogi tymczasowe systemu i przeglądarek.
Hasła i zakładki pozostaną nienaruszone.
Jeśli aktualnie jesteś zalogowany na niektórych stronach, to po restarcie będziesz musiał ponownie się zalogować.

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\radek\Downloads
    fixlist.txt (1,3 KB)
    „Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz
stopa

Proszę bardzo

Fixlog_08-05-2021 16.24.17.txt (4,8 KB)

Niestety efektu brak, po restarcie problem powrócił, zarówno na Mozilli, jak i Operze.

Przy okazji spróbowałem przy wyłączonym Avaście - niestety brak zmian.

Masz możliwość sprawdzić, czy to samo pojawia się, gdy podłączysz się do innej sieci LAN, bądź WiFi (np z telefonu)?
Czy inne urządzenia korzystające z tego samego internetu też mają problem z Google?

Sprawdziłem na telefonie po wifi - wszystko chodzi normalnie.

Odpaliłem również laptopa i tam problem akurat również się pojawił.

Sprawdź więc

  1. Wpisz w pasku Chrome
    chrome://settings/content/notifications
    Sprawdź adresy w sekcji Zezwalaj czy jest Captcha.info
    Jeśli jest to usuń.
  2. Uruchom CMD z Uprawnieniami administratora i wpisuj każdą linijkę osobno, zatwierdzając Enter. Zrób restart i sprawdź, czy problem występuje
    netsh winsock reset
    netsh int ip reset
    ipconfig /release
    ipconfig /renew

Niestety bez zmian.

Trochę też pogrzebałem w archiwalnych wątkach w google, często dotykało to Vectry, którą również posiadam.

Zalogowałem się również na konto Google (na Mozilli i Chromie) i o dziwo póki co jest ok. Popróbuję jeszcze kilka razy z restartem i zobaczymy czy problem powróci.

E: Po 3 resetach i jednym zamknięciu systemu i uruchomieniu go - problem nie występuje. Totalnie już się pogubiłem co może być przyczyną :slight_smile:

Ah no i oczywiście zapomniałbym. Dziękuję za poświęcony czas i pomoc, kłaniam się najniżej jak tylko potrafię :slight_smile:
Aczkolwiek jeśli ktoś miałby jeszcze pomysł z której strony to ugryźć lub co może być przyczyną to wątek pozostawiam otwarty.

1 polubienie

Jest bardzo możliwe, że uzyskałeś inny adres IP od dostawcy i problem ustąpił.

Oczywiście, jeśli takich sytuacji będzie więcej w najbliższych dniach, to trzeba będzie uznać, że jest to jakaś poważniejsza sprawa.

Zostawmy więc temat otwarty.
Jak już zaznaczyłeś, że masz Vectrę, to pozwolę sobie dodać to do tematu.

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

Dodam tylko, że pomaga zalogowanie się na swoje konto google. Wtedy problem znika. Po wylogowaniu dalej występuje.

Zobaczymy co dalej, będe sprawdzał dalej czy sytuacja jest rozwojowa.

Wtedy Google wie na pewno, że nie jesteś robotem :wink:

Próbowałeś alternatywy na duckduckgo.com ?

Dzięki, popróbuję w wolnej chwili :slight_smile:

1 polubienie

Dostajesz od operatora publiczny adres na routerze?
Może być tak, że jeśli otrzymujesz adres prywatny z puli CGNATu (czyli z jednego publicznego IP korzysta wiele klientów) to Google traktuje taki ruch podejrzanie i wyświetla captche.

Skontaktuję się z Nimi i zobaczymy co powiedzą.

Ogólnie Vectra i Multimedia to ostatnimi czasy straszny pierdzielnik, w zasadzie nie ma tygodnia, żeby internet nie leżał plackiem.

Zrobiłem dzisiaj już chyba wszystkie możliwe opcje, które wskazał kolega powyżej i które udało mi się odnaleźć w google czy na YT. Rezultatu dalej brak, więc pozostaje chyba tylko uderzyć bezpośrednio.

Mi się taka captcha pojawia jak włącze VPN.

Kontakt z dostawcą jak zwykle wiele nie wniósł.

Bla bla bla, u Nas wszystko działa dobrze, bla bla wyczyść pamięć przeglądarki, bla bla bla IP zmieniane jest dynamicznie, nie mamy możliwości ręcznej zmiany, odłącz modem na 2 dni, wygaśnie dzierżawa, to przydzielimy Ci nowe IP, ewentualnie czekaj aż nastąpi zmiana i dostaniesz nowe.

No nic pozostaje chyba czekać aż rzeczywiście nastąpi wymiana adresów i dostanę nowe i czy to wtedy rozwiąże problem :slight_smile:

Mała aktualizacja dla kogoś kto w przyszłości być może będzie szukał rozwiązania. Wprawdzie mija dopiero trzeci dzień, ale jest szansa, że pomogło.

Pomogło zalogowanie się na myactivity.google.com i permanentne wyczyszczenie aktywności. Od tego czau problem zniknął i zdaje się nie powracać.

Wyczyszczenie logów też się przydało, bo nie robiłem tego od ponad roku, także jeszcze raz dziękuję za pomoc :slight_smile:

1 polubienie

Ten temat został automatycznie zamknięty 180 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.