Xp sp2, sieć biurowa, brak wejscia na kompa, jest wyjscie


(Kuba23) #1

Witam,

3 komputery w biurze sa polaczone za pomoca routerka + neo do tego. Jeden z nich widzi dyski innych, natomiast proba dostania sie na niego z innych kompow konczy sie komunikatem "nie masz uprawnien"

Czy ktos moze cos poradzic ?

Z gory dzieki,

K.


(Bartekn77) #2

A czy na do którego nie można sie dostać z innego kompa dyski są udostępnione innym kompom??


(Kuba23) #3

tak


(Bartekn77) #4

A może czy komputery są w grupce roboczej czy może jeden z nich jest serverem i pozostałe należą do domeny.


(Kuba23) #5

grupa robocza - mozesz cos poradzic ?


(Bartekn77) #6

ponadawaj gęrnie adresy IP (wewnętrzne) i maske podsieci

NIe używaj kreatora koniguracji sieci

Może nazwa kompa sie powtarza?


(squeet) #7

Komputery - IP

192.168.20.1

192.168.20.2 itp - ile masz kompów...

Komputery - Brama

255.255.255.0

Reszta do uzyskania automatycznego...

Zobacz czy działa, oraz prawidłowo udostępnij dyski na resztę kompów...


(Tomek Zamlynny) #8

czy to nie ma byc tak:

192.168.2.1

192.168.2.2

192.168.2.3

itd...


(Bartekn77) #9

kamaa A co to za różnica.

Ja w lokalnej mam wpisane i jest git

111.111.111.110

111.111.111.111

111.111.111.112