Xperia M5 - Problemy z kupowaniem plików i przeglądaniem zawartości telefonu

Witam!
Piszę w sprawie kłopotów z kopiowaniem plików na zewnętrzną kartę SD. Czym się to objawia? Otóż, podczas operacji kopiowania, pojawia się okienko błędu o następującej treści:

 

“Urządzenie przestało odpowiadać lub zostało odłączone”.

Zresztą, podobnie dzieje się również z pamięcią wewnętrzną smartfonu.

 

Link do screena:

 

https://1drv.ms/i/s!AhlhG2Tv5y0apwRicK9rP6dpq-zu

 

Poza tym problemem, mam jeszcze jeden, mianowicie, kiedy próbuje otworzyć jakiś folder na karcie z poziomu komputera, to zawartość nie jest wczytywana do końca, albo wcale, tak jakby był pusty.
Kolejną rzeczą jest to, że kiedy próbuję dostać się do folderu, który nie został wczytany do końca, eksplorator Windows zaczyna mulić, po czym całkiem się zawiesza i jestem zmuszony zamknąć okno “na siłę” klikając kilka razy na przycisk zamykania. Dodatkowo zauważyłem, że pamięć wewnętrzna sama znika (nie jest widoczna w eksploratorze).

 

Kilka informacji o telefonie:

  • Model:  Sony Xperia M5 E5603;
  • Wersja systemu Android: 6.0 Marshmallow;
  • Numer kompilacji: 30.2.A.0.100;
  • Wersja jądra: 3.10.72+;
  • Wersja pasma podstawowego: 2.0.J.0.0;
  • Poprawki zabezpieczeń: 1 czerwca 2016.

próbowałem już wielu rzeczy: od włożenia innej karty pamięci (moja to SanDisk Ultra), przez reset ustawień do wartości fabrycznych, aż po użycie opcji “Naprawa urządzenia Xperia” w Xperia Companion. Pozostało mi już tylko sprawdzić zachowanie urządzenia na innym kompie i oddanie do reklamacji:(
Dodam jeszcze, że karta SanDisk’a włożona do innego urządzenia funkcjonuje poprawnie, więc raczej to nie jest jej wina, jak myślicie?

 

Krótka specyfikacja mojego kompa:

 

  • Windows 10 Anniversary Update ze wszystkimi aktualizacjami;

  • płyta główna: ASRock B75M-DGS R2.0 (CPUSocket);

  • Procesor: Intel Core i5 3470;

  • RAM: 16 GB;

  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 750 (Gigabyte).

 

Mam nadzieję, że ktoś doradzi mi, co robić, bo telefon mam dopiero kilka dni, a poza tym bardzo zależy mi na poprawnym działaniu mojego nowego sprzętu - całkiem fajnego zresztą, gdyż nie jestem w stanie skopiować prawie żadnego pliku bez kombinowania.
Z góry dzięki wszystkim za poświęcony czas i pomoc w rozwiiązaniu powyższych problemów.
Pozdrawiam