Z Windowsa 8 na 7

Witam :slight_smile:

Otóż przed kilkoma godzinami zakupiłem nowego laptopa Asusa z Win 8 , i teraz chciałbym zamienić win 8 na 7, lecz jak wkładam płytę z 7 i resetuje laptopa nie odpala mi jak na PC nie znam się na lapkach i ich formatowaniu temu proszę o pomoc.

Oczywiście mam płytę z Win 7.Czy da się całkowicie usunąć Win 8 i wpakować do laptopa Win 7 ? Próbowałem też inaczej jak nie poszło z odpalaniem od reseta , włączyłem go po prostu na setup, i pokazuje mi coś żebym instalował “R2” , proszę o odpowiedź :slight_smile: dziękuje.

Opiszę na własnym przykładzie.

Nowe laptopy w dużej mierze oparte są na systemie UEFI, który blokuje odczyt z płyty innej niż system. Dlatego po uruchomieniu BIOS-a musisz w ustawieniach zmienić system UEFI na ten drugi.

Wówczas dopiero zobaczy on płytę z siódemką.

No ale na tym nie koniec problemów.

Kiedy dojdziesz już do momentu wyboru dysku do instalacji systemu “7” okaże się, że rodzaj plików na dysku (chyba RPF czy jakoś tak) uniemożliwia instalację systemu. Najszybszym rozwiązaniem wówczas jest sformatowanie wszystkich dysków, które są stworzone na potrzeby windowsa 8 oraz samego systemu. Dopóki nie sformatujesz wszystkich dysków ten błąd zablokuje dalszą instalację.

Tak w skrócie opisałem instalację windowsa 7 na laptopie gdzie pierwotnie zainstalowano windows 8. Też miałem ten problem ale w końcu wszystko mi śmiga elegancko :slight_smile:

Z góry dzięki za odpowiedź , sprawdzę Twój sposób, jak mi pójdzie to opisze :slight_smile: Czyli przy uruchomieniu lapka włączam Bios-a i szperam po ustawieniach żeby zmienić system UEFI na tą drugą opcje , o od nowa zrestartować kompa i wtedy zobaczy mi tą płyte ? I będzie tak samo jak na PC że coś w stylu “naduś jakiś klawisz aby uruchomić” czy coś ? I w tedy ukarze się okno instalacji Win 7 i formatu partycji ?