Z XP na Linuksa

Cześć.

Osobiście nie znam się na Linuxie ale kiedyś trzeba zacząć, i tu mam parę pytań.

Mój tata nie jest osobą która gra w gry itp. Głównie ogląda filmy oraz czasami używa skype oraz GG.

Tu moje pytanie.

Czy na linuxa ( po przejrzeniu Googli najlepszy chyba będzie ubuntu. ) są programu typu :

GG ( kadu? )

Skype

Mozilla

Office ( na linuxa chyba open office )

oraz czy można odtwarzać pliki typu:

Rmvb, Mkv, (<-- z napisami txt ) mp4, mov ?

Czy opłaca się przesiąść na Ubuntu oraz czy wyżej wymienione działają?

Po drugie czy 36 letnia osoba która nigdy nie miała doświadczenia z Linuxem poradzi sobie? ( zna się na kompach ponad przeciętnie ale tylko jeżeli chodzi o Windowsy )

Z góry dzięki za pomoc.

Kadu - jak najbardziej linuksowy program :slight_smile:

Skype - z tego co wiem też jest na Pingwinka

Mozilla Firefox to domyślna przeglądarka :wink:

OpenOffice, zgadza się, jest już po instalacji

Kodeki - gdy spróbujesz otworzyć jakiś film system zapyta czy chcesz dociągnąć niewolne kodeki - zgadzasz się i po chwili cieszysz się filmem / muzyką

Każdemu będzie trzeba dać trochę czasu żeby zmienił podejście, o ile się nie uprzedzi spokojnie obsłuży ten system :smiley:

tak

jak moja babcia sobie poradziała to odpowiedz sobie sam

Ok a czy o czymś jeszcze powinienem wiedzieć?

Zapomniałem dodać, system będzie działać na :

AMD Athlon 4200+ 2.2GHz

4 GB ram 800MHz

Geforce 8500GT

Oraz płyta główna asroka ( później sprawdzę jaka dokładnie )

Jak będzie ze sterownikami, z tego co wiem na grafe nie będzie problemu ale jak będzie ze sterami do płyty? Wiem że nie podałem modelu ale jak ogólnie asrock ma ze sterami pod linuxa?

( BTW: zawsze mogę tam wymienić płytę na Gigabyte )

z chipsetami nie ma problemów, gorzej z kartami graficznymi, ale widzę że nvidia więc nie powinno być problemów