Za mała prędkość Internetu


(Uru1996) #1

Witam, mam problem z prędkością Internetu. Umownie mam mieć 10mb/s usługodawcą jest netia lecz po sprawdzeniu speedtestem prędkość ściągania jest mniejsza od 2mb przy odbieraniu sygnału przez Wi-fi. Podłączyłem kabel ale sytuacja jest taka sama. wifi ma wszystkie "kreski". a prędkość słaba. W dodatku cały czas jest ograniczony dostęp lub sieć znika i za moment znowu pojawia. Dodam, że router jest dość stary bo ma około 3-4 lata. Nie jest to problem karty w laptopie bo inną sieć normalnie odbiera. Ogólnie chciałbym dodać, że nie polecam tej firmy bo pieniądze brać to pierwsi ale dać nowy router (nawet przy przedłużeniu umowy) to nie są skorzy.

Pozdrawiam


(dick) #2

Ja umownie z Polsatu miałem mieć 150 mb/s. Na początku prędkość nie przekraczała 2 mb/s, ale wg pracownika Polsatu wszystko było w normie, ponieważ podpisałem umowę do 150, a nie 150. Gorzej byłoby, gdyby prędkość przekroczyła - wtedy musieliby interweniować, bo to nie byłoby zgodne z umową.

 


(Longhorn2009) #3

Jeśli sieć znika i się pojawia to warto zmienić rodzaj szyfrowania czy klucz szyfrujący na AES i przetestować. Winny może być także aktualny kanał wifi, który zakłóca się z innymi sieciami w okolicy. Warto zrobić skan eteru (np. programem inssider 3) i wybrać nieużywany jeśli jest taka możliwość.

Co do LTE to 150Mb/s to szybkość na sektor, nie dla pojedynczego użytkownika. Więcej nie może być bo to koniec możliwości tych bodajże 20MHz pasma jakie ma polkomtel do rozdysponowania.


(rgabrysiak) #4

Żaden ISP nie gwarantuje określonej prędkości internetu, chyba że w reklamie :wink: W umowie masz zapewne zapisaną prędkość do 10 Mb/s, więc w teorii wszystko jest w porządku. Być może na twoje linii nie ma możliwości, aby skorzystać z szybszego internetu, być może problem stanowi router albo jego konfiguracja. Na odległość mogę tylko zgadywać.

Nie rozumiem także podejścia w stylu, nie chcą dać nowego routera - ISP zazwyczaj daje takie urządzenie, która ma po prostu zapewnić dostęp do sieci i tyle. Jeżeli potrzebujesz czegoś lepszego kup własny router, skonfiguruj sieć i po sprawie.


(Uru1996) #5

To dlaczego internet od innych firm działa bez zarzutów a będąc podłączonym do Netii nie ma dnia żeby nie zerwało mi łącza


(Longhorn2009) #6

Chodzi ci o wifi czy internet? Bo jeśli wifi to bez większych szczegółów jaki sprzęt używasz, jaki masz router niewiele można pomóc. Część porad podałem już przed chwilą na ten temat.