Zabezpieczenie sieci lan bezprzewodowej

witam

więc kupuje taki oto sprzęt

http://yagi.pl/product_info.php/product … 9fc65172fc

będzie to sieć bezprzewodowa ok 1 km

i teraz mam pytanie jak ją zabezpieczyć aby nikt niepowołany się do niej niepodłączył ?

i jeszcze jedno proszę o upewnienie mnie że dobrze robie :stuck_out_tongue:

tzn kupuje antene która ma zasięg do 15 km a odległość będzie ok 1 km

kupuje tak mocną gdyż z jednej strony kabel sieciowy będzie miał długość ok 15 m

więc pomyślałem że mocniejsza antena spowoduje że nie będzie dużego spadku sygnału

dobrze kombinuje ? :stuck_out_tongue:

Przede wszystkim szyfrowanie:

senshiro

jaśniej … w sieciach jestem zielony !

do tego potrzebnu dodatkowy oft ? czy może jakaś opcja w xp ?

To już zależy od tego, co dostaniesz w zestawie z anteną. Jeśli będzie płyta z softem, to osobiście radzę używać tego co tam dostaniesz. A jeśli nie, to pozostaje korzystanie z opcji windowsowych.

Sam mam sprzęt Asusa i wydaje mi się, że opcje WiFi są bardziej intuicyjne w programie (Asus control center, czy jakoś tak), niż te w Win XP.

szyfrowanie i uwierzytelnienie możesz sobie ustawić w opcjach windowsa / konkretnie we właściwościach połączenia bezprzewodowego / lub dołączonej karty, ale szyfrowanie spowoduje znaczący spadek wydajności do ok. 40%, osobiście radziłbym Ci kupić antenę netus 16 dB, przy tej odległości i widzialności optycznej nie powinienieś mieć najmiejszych kłopotów z połączniem, mocniejsza antena powoduje często zwiększenie szumów pochodzących z obcych stacji, a jeśli nadają na pobliskim kanale potrafią skutecznie zakłócać sygnał i powodować kolizję. A najlepsza byłaby antena panelowa lub paraboliczna o wąskiem kącie nadawania, jeśli w pobliżu są jakieś stacje, niestety droższe.