Zabezpieczony DVD , Pomóżcie początkującemu!

Po zapoznaniu się ze sposobami zabezpieczania własnych filmów DVD ( np. z uroczystości rodzinnych ) można dojść do jednego wniosku : Nie ma zabezpieczenia którego nie można obejść. Jasna sprawa !.

Co nie znaczy że nie można utrudnić „znajomemu” skopiowania bez naszej zgody pożyczonego filmu na płycie DVD. To że chętnie pożyczamy własne nagranie nie oznacza że pragniemy aby powielano je bez naszej wiedzy. Poza tym nie każdy ma wiedzę, czas , ochotę aby kombinować i szukać sposobu na klonowanie zmodyfikowanej płytki DVD.

Jestem laikiem w temacie nagrywania DVD a chciałbym przygotować zabezpieczoną płytkę z filmem DVD.

Tak dokładniej to mam płytę z nagraniem uroczystości rodzinnej i chciałbym ją skopiować wprowadzając dodatkowo zabezpieczenie utrudniające kolejne jej kopiowanie przez innych.

Wiem że istnieje kilka zabezpieczeń którymi można się posługiwać:

  1. Mechaniczne : rysowanie, kropkowanie powierzchni płytki. Rozumiem. Ale dla mnie tylko w ostateczności.

  2. Mechaniczno – Programowe: mechaniczne wciśnięcie przycisku „Reset” podczas zapisywania obszaru Lead Out kiedy nagrywamy płytkę np. w Nero. Czego by nie powiedzieć skuteczne.

  3. Zabezpieczenie przez zrobienie menu startowego z kodem dostępu w dvdlabie. Czy w tym przypadku aby obejrzeć film w stacjonarnym DVD także trzeba będzie wpisać kod ? Jeśli tak to odpada bo mam zamiar zabezpieczyć przed kopiowaniem a nie odtwarzaniem.

  4. Ulead DVD Workshop zabezpiecza płytkę. Nie wiem jak to zrobić a prawda jest taka że Decryper i tak szybko by usunął.

  5. Istnieje jeszcze jedna metoda o której słyszałem. Mam na myśli przygotowanie nośnika DVD z dodatkowymi plikami zawierającymi błędy sumy kontrolnej CRC. Podobno potrzeba nieco czasu aby przegrać taką płytkę.