Zacinający się Beryl

Witam.

Jestem początkującym użytkownikiem Ubuntu. Mam zainstalowanego Beryla, jednak podczas gdy jest on włączony komputer pracuje dość wolno i zacina się. Po przełączeniu na Metacity komputer pracuje płynnie. Gdzieś czytałem, że beryl nie zużywa wiele więcej zasobów (biorąc pod uwagę, że mam wyłączone żelowe okna, kostkę etc.) niż Metacity, stąd moje pytanie, czy jest to normalne?

Moja konfiguracja:

procesor: amd sempron 2800

ram: 512mb

karta grafiki: radeon 9200

pulpit: Gnome

Gdzieś czytałem, że może to być spowodowane tym, że karta grafiki nie jest poprawnie zainstalowana (niczego nie doinstalowywałem jeśli chodzi o sterowniki) lub/i nie obsługuje 3d, którego potrzebuje Beryl (np. do kostki). Czy to może być powodem zacinania się beryla? Czy może wina leży zupełnie po innej stronie?

z góry dziękuję za pomoc

yaras

glxinfo | grep direct

Co Ci zwraca?

Masz trochę słabą kartę graficzna. Stąd taka wolna praca.

ale jeśli nie instalowałeś sterowników do grafiki to już wiesz czemu sie beryl zacina;)

Złączono Posta : 18.04.2007 (Sro) 20:45

areh ja beryla kiedyś bez problemu na GF 440 MX ustawiłem i działał dobrze. A było to pewnie z rok temu.

Mam Radeona 9200SE (czyli gorszy od 9200) i beryl śmiga łądnie nawet z przezrczysta kostka

Napisz jakiej używasz konfiguracji z Berylem: AIGLX czy XGL oraz fglrx czy radeon (otwarte sterowniki)

Kombinacja AIGLX i radeon z twoja kartą… powino działać chociaż nie są to szczyty wydajności.

Co zwraca

glxinfo | grep direct

?

Tak ?? Z czego to wywnioskowałeś ?? Ja mam Radeon 9200S i mi zarówno compiz jak i beryl elegancko śmiga !!

Oczywiście u mnie lepiej sprawuje się AIGLX niż XGL!

Na początku też mi się mulił system po odpaleniu compiza potem na berylu to samo, wystarczy dobrze skonfigurować beryla i będzie śmigał :slight_smile: