Oczywiście. W moim przypadku było tak, że jak dowiedziałem się o istnieniu silnika Unity 3D to zajęło mi 1.5 roku uczenia się go z książek i youtubowych tutoriali aby w nim coś stworzyć. To jest moja druga gra, ale pierwsza, którą opublikowałem. Tą pierwszą jeszcze muszę poprawić przed wypuszczeniem. Grafikę i muzyką kupiłem w asset store Unity. Reszta to oskryptowanie całości. Grę od pomysłu (prototypu) do ukończenia zajęła mi równo dwa miesiące. Jest tak przygotowana abym mógł dodawać kolejne levele i pojazdy co zamierzam oczywiście robić. Także spodziewajcie się updatów. Pozdrawiam
P.S. jak ktoś będzie chciał to mogę polecić według mnie najcenniejsze książki i tutoriale do unity.
Tak. W sumie programuje odkąd pamiętam jako dziecko w basicu i assemblerze na C64. Przez wiele lat programowałem w Delphi. Jestem autorem też dość popularnego programu “Filmoteka”, który znajduje się u Was w dziale z programami do katalogowania filmów. Na studiach podyplomowych opanowałem c# i mysql, to zaowocowało bo przydało się w unity, a zwłaszcza mysql do stworzenia rankingów w powyższej grze.
Książkę, którą każdy musi przeczytać bo nie tyle uczy programowania tylko w bardzo prosty i przystępny sposób wyjaśnia jak funkcjonuje unity:
ponadto polecam kanały na youtube jak znacie w miarę angielski to poniższy youtuberzy są niesamowici, robią kilka gier i krok po kroku wyjaśniają jak je przygotować.
Nie chcę za dużo obiecywać, bo z czasem kiepsko bo oczywiście pracuję, a każdą wolną chwilę poświęcam obecnie na pisanie gier. W najbliższym czasie może mógłbym stworzyć kilka artykułów o podstawach w unity, może komuś wystarczy, aby się wdrożyć w to środowisko. No zobaczymy, czas pokaże.
Nie dość że jesteś samoukiem to nauczyłeś się obsługi CAŁEGO silnika sam, stworzyłeś grę która jest DOBRA i jeszcze ją aktualizujesz. Masz potencjał i chciałbym za kilka lat zobaczyć od Ciebie drugiego Hill Climb Racing Rób to co robisz bo coś w czym jesteś dobry i sprawia Ci to przyjemność nie może się nie udać. Pozdrawiam Cię i życzę Ci dużo sukcesów. No i ja także zachęcam Cię do napisania o tym bloga.
No może nie całego, bo jeszcze niezbyt dobrze czuję sie z shaderami, ale wszystko przede mną. To miło, że gra Ci się podoba. No sam jestem ciekaw, który z moich projektów zyska duża popularność w przyszłość, okazuje się że zrobić grę to jedno, a wypromować to zupełnie inna bajka, póki co dużo pracy przede mną, teraz czas wypuścić asteroid.io, w której będzie można statkiem w kosmosie rozgrywać potyczki pvp z innymi graczami w czasie rzeczywistym czyli takie proste multi, jeżeli ktoś programuje to będzie wiedział, że to nie jest prosty projekt.
Więcej szczegółów jak będzie wyglądać gra znajdziecie na moim profilu facebookowym Asteroids Crusher Multiplayer