Na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem rocznik 2002, i nawet komputera rozkręconego w życiu na oczy nie widziałem,więc raczej nie będę znał wielu “terminów” związanych z komputerem.Dlatego właśnie jestem tu, na forum gdzie szukałem rozwiązań wielu problemów z moim komputerem, i wiele pomogło.
Mniej więcej 2 msc temu wziąłem się za mój komputer (format, nowy system). Laptop nigdy nie działał szybko, ale to co zobaczyłem w Monitorze zasobów troche mnie skrzywiło
Sprzętowe zarezerwowane-ok. W użyciu- dobra idzie zrouzumieć. Ale wstrzymane- 3,5 gb. Czytałem że to pamęć, która aktywuje się podczas gry, ale to nie możliwe. Przykładowo Counter Strike na najniższych ustawieniach w 800x600 ma zaledwie 60-80 fpsów. Wiem, komputer nie jest z najwyzszej półki no ale 8 gb ramu jednak ma.
Specyfikacje:
Laptop Toshiba satellite C50d-A-10t
Karta graficzna: Amd Radeon 8400 HD
Procesor: Amd A6-5200 2 Ghz
Nic więcej nie pisze, bo się nie znam. Z góry dzięki za pomoc
Wszystko w normie, pamięci jest nadmiar i poszła w pamięć wstrzymaną, ale gdy aplikacja będzie jej potrzebować cały czas jest dostępna. Wydajność w grach nie zależy tak bardzo od ilości pamięci. Wąskim gardłem jest bardziej tutaj procesor czy karty AMD, które jak wiadomo nienajlepiej dogadują się z prockami tego samego producenta.
Najpierw to wejdź w menadżer zadań i zobacz ile masz obecnie użytej pamięci, a ile jest wolnej. Podobnie możesz zaobserwować w czasie grania. Na pewno użycie pamięci wzrośnie proporcjonalnie do zapotrzebowania. Nie szukałbym sobie problemu pod tym względem.
Laptopy z procesorami AMD są przeznaczone bardziej do podstawowych zastosowań, a nie do grania. Szczególnie że sterowniki Radeonów słabo rozdzielają obciążenie na rdzenie/moduły, więc że twój AMD A6 ma małą wydajność pojedynczego modułu porównując np. z Core i3 http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3470-vs-AMD-A6-5200 (patrz wynik Single-core Performance) więc automatycznie wydajność komputera jest zauważalnie niższa niż zestawu z procesorem Intela.
Wszystko jest dobrze - ‘standby’ (pamięć wstrzymana…) jest związana z zasadą działania systemu / superfetch itd. Jak system będzie potrzebował RAM, to sobie go weźmie. Pamiętaj, że 8GB to mimo wszystko nadal bardzo dużo - dla Windowsa 7 nawet 4GB to całkiem sporo; pamiętaj, że jak laptop nie jest specjalną konstrukcją do gier, to dość cienko nadaje się do tego zastosowania. Masz niby 8GB pamięci, ale:
Dla mnie 70fps to ni tak mało. Pamięć wstrzymana jest wyznacznikiem kiedy system ma używać swapu. jeśli aplikacja zahaczy o pamięć standby, to następna będzie używała swapu (pozostałe zaczną sie dzielić). Sprawdź w monitorze wydajności ile cs bierze pamięci . A najważniejsze: ludzkie okuoko (w większości przypadków) nie dostrzeże różnicy powyżej 37 fps…