Zakładanie sklepu internetowego ABC - darmowe oprogramowanie


(Mateusz Ecomerce) #1

Dla chcących mieć własny sklep internetowy polecam stronę/blog : Jak Założyć Sklep Internetowy

opisane przystępnie i jasno.

Podają też porady w optymalizacji i pozycjonowania niezbędne dla każdego sklepu internetowego.

Jeśli znacie podobne strony które opisują darmowe sklepy internetowe, piszcie.

Jakiego bezpłatnego oprogramowania używacie w swoich sklepach?

Jakie jest łatwe w konfiguracji dla webmastera?


(Ipaqjg) #2

Hej,

Trochę już systemów przetestowałem i tych płatnych (oscGold, iStore, IAI Shop) i bezpłatnych (osCommerce, OpenCart, PrestaShop) i nie wiem czy zawsze warto korzystać z darmowego softu.

Oczywiście system PrestaShop jest bardzo rozbudowany a osCommerce ma mnóstwo dodatków i jest raczej prosty w obsłudze, ale jeśli ktoś chce wejść szybko na rynek, to promocja i asortyment są najważniejsze. Pozycjonowanie zadziała za 2 lata i to słabiutko, AdWordsy zjedzą wam całą kasę, a koszt przeklików na porównywarkach zabierze Wam ochotę do prowadzenia sklepu.

Opcją idealną wydaje się (niestety płatny) iStore - pomimo ubogich możliwości, a to dlatego bo daje darmową prezentację w Ceneo (płaci się od rzeczywistej sprzedaży 3-4%). Do tego trzeba zapewnić sobie automatyczne pobieranie i aktualizowanie produktów z hurtowni i tu rozwiązania są dwa (też płatne kilkadziesiąt złotych miesięcznie), ale tylko jedno działa stabilnie w parze z iStore (ASI firmy Verosoft.pl). Dziki takiej parze wchodzisz w przeciągu tygodnia na rynek i możesz konkurować z największymi.

Walka w internecie to walka na ceny, wiec marże są symboliczne. Jeśli planujesz zyski w pierwszych miesiącach - to zapomnij. Może po roku, gdy będziesz miał bazę 2-3 tysięcy zadowolonych klientów… Ale to kosztuje. Powodzenia.


(ziggurad) #3

@up

Post sponsorowany czy tylko mam takie wrażenie?


(zeki) #4

osCommerce to ździebko stary kod ma. Nikt już tego nie poleca. iStore idealny? Bo z Ceneo zintegrowany? Do presty chyba też masz jakiś moduł (płatny lub nie).

Ja bym napisał tak: wszystko zależy od wielu czynników. Branża, dostawcy, konkurencja itp. Jak wchodzisz w niszę to i pozycjonowanie nie potrwa dwóch lat i adwordsy nie są koszmarnie drogie a często wręcz nie są potrzebne. Jak się szarpać na graty do kompów i inne popularne branże to skryptem wiele nie zdziałasz. I nie ważne czy iStore czy presta czy wysupłasz kasę na magento. Potrzebna będzie spora kasiora lub od groma czasu na marketing różnoraki. Na porównywarkach świat się nie kończy. Jest pozycjonowanie, jest FB. Wszystkich metod trzeba się imać. Sklep tak czy siak zacznie działać w miarę dopiero po jakim roku. Ludzie potrzebują opinii i jakiegoś polecenia. W tydzień tego nie załatwi.

Co do samej platformy to są ograniczenia nieprawdaż? Jesteś właścicielem domeny a sklep tak naprawdę nie jest Twój. Płacisz za każdą transakcję i to wcale nie mało. Rozbudować dowolnie nie możesz. Migrować tym bardziej. To jednak nie to samo co u siebie. A prędzej czy później zwiać będzie trzeba bo się nie będzie opylało. I co wtedy od nowa pozycjonować? Główna strona zostanie ale długi ogon poleci przez zmianę linków.