Zakłócenie sieci wifi - nadają na tym samym kanale

Witam, mam problem odnośnie sieci wifi. Nie mogę połączyć się z siecią X na tablecie, programem wifi analyzer sprawdziłam sieć i wychodzi na to iż sieć X i sieć Y działają na tym samym kanale. Czy jest możliwe by sieć Y zakłócała sieć X? i czy można zmienić knał sieci? :slight_smile: pzdr. 8)

Hej,

Jak najbardziej - zaloguj się do panelu zarządzania routera i dokonaj odpowiednich zmian - ustawienia sieci WiFi -> wartość Kanał.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dodam, że czasem wystarczy wyłączenie i włączenie routera (10 sekund) i powinien zmienić kanał. Lepiej zostawić kanał na Auto. Chyba, że sieć zakłócająca jest jedyną w okolicy, wtedy można ustawić sztywny kanał. Co ja się z tym nawalczyłem :lol:

Wypowiem się na ten temat szerzej żeby nie było niejasności. W moim mieście są hotspoty, ze wszystkimi mogę się połączyć oprócz jednego, do hotspotu mam jakieś 100m, sygnał jest, (jest to sieć otwarta) lecz nie mogę się z tym punktem dostepu połączyć, klikając na tablecie połącz pisze “łączenie” lecz nie łączy się z siecią wifi. Brak filtracji adresów MAC, administrator sieci niewiele umie pomóc w tej sprawie, sądze że jakiś router na tym samym kanale blokuje dostęp :slight_smile:

Hej,

Niestety Ty niewiele możesz z tym zrobić. Musisz admina prosić o zmianę portu na hot spocie.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dzięki Dimatheus za odpowiedź w tym temacie, ponieważ ja jestem zielona w tym temacie. :slight_smile: próbując połączyć się z tym hotspotem co chwile rozłącza sieć pokazuje sie disconetted czy jakos tak. Ale żeby administratorzy nie umieli naprawićproblemu to mnie dziwi. :shock:

Niech sprawdzą czy któreś urządzenie nie blokuje twojego MAC adresu, np. przełącznik, do którego podpięty jest AP. Blokowanie MAC adresu może być automatyczne i mógł zostać zablokowany z jakiegoś powodu czy nawet błędnej konfiguracji administratora. Co do problemu, to w ogóle nie możesz się połączyć czy łączysz się i Cię rozłącza? To że sieci działają na tym samym kanale nie powinno wpływać na niemożność połączenia, działanie na tym samym kanale powodowałby głównie niższą wydajność połączenia. Zresztą zakresy kanałów i tak się na siebie nakładają.

Nie zawsze administrator musi być specjalistą w swoim zawodzie i mógł nim zostać przez przypadek, jak mój znajomy, ale to historia na osobny temat. :wink:

Wyjaśnie dokładnie o co mi chodzi. W moim mieście hotspoty działają na takiej zasadzie iż by uzyskać pełne połączenie (bez ograniczeń czasowych) należy posiadać ID sieci oraz hasło (posiadam), a żeby takie połączenie uzyskać należy połączyć się z tą siecią, później wejść na stronę sieci i tam podać swoje ID oraz hasło wtedy uzyskuje się połączenie bez ograniczeń, połączyć powino się bez problemu, nie podając hasła (bo to sieć otwarta). Sama się dziwie że takie zabezpieczenia są nałożone, nie lepiej było by zabezpieczyć protokołem np.WPA2? Lecz chodzi o to że nie mogę się połączyć pisze “łączenie” a potem “disconetted”. :slight_smile: Obrazkowo przedstawie problem.

Hej,

Możesz urządzenie tworzące hotspot sprawia jakieś problemy. Próbowałeś połączyć się z nim przy pomocy innego urządzenia?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Chodzi ci o to że może mam waliwy sprzęt? Powiem ci że tablet jest nowy, na bieżąco mu aktualizuje oprogramowanie, na żadnym urządzeniu nie idzie opłączycsię z tą siecią, ani za pomocą tableta, smartfona, i komputera. :slight_smile: jak wstawić zdjęcia byś mógł obrazkowo wiedzieć co i jak? :slight_smile:

malyna19 , Dimatheusowi chodziło raczej o to, że AP, do którego się podłączasz może być źle skonfigurowany, np. błąd administratora lub uszkodzony, bo wygląda na to, że nie uwierzytelnia on użytkownika.

No nie do końca, bo jeśli stosowano by szyfrowanie WPA, to każdy znający hasło może korzystać z WiFI, Ty natomiast piszesz, że nie masz ograniczeń czasowych, a inny mają, wiec administrator musi to w jakiś sposób kontrolować i posiada zapewne bazę danych użytkowników oraz serwer RADIUS, który uwierzytelnia użytkownika i stwierdza czy ma on dostęp stały czy czasowy. Po to masz te ID i hasło, na tej podstawie serwer uwierzytelniający określa sposób dostępu do sieci. Szyfrowanie utrudniałoby podłączanie się do hotspotu użytkownikom nieobeznanym w IT, połączenie do AP może być nieszyfrowane, a dalszy ruch już może być szyfrowany, użytkownik może być też przyłączany do odpowiednich VLANów, np. w celu nałożenia dodatkowych ograniczeń dostępu do sieci i internetu.

Próbujac połączyć się z tą siecią za pomocą telefonu Samsung Ch@t 335 po jakis paru sekundach pojawia się błąd uwierzytelnienia. Próbuje nawiazac z tą siecią połączenie lecz brak sygnału. :slight_smile:

Okej tablet i telefon mają problemy z podłączeniem się, a czy na komputerze, bądż laptopie dzieje się to samo?

Tak samo dzieje się na każdym urządzeniu. :slight_smile:

Dodane 12.11.2013 (Wt) 13:27

Nikt nie chce pomóc?w tej sprawie? albo wiedzą i nie pomogą

Hej,

Nie chodzi o to, że nikt nie chce pomóc. Po prostu wszystko - to że urządzenia działają z innym punktami hot spotowymi poprawnie - wskazuje na to, że jest to problem z punktem dostępowym, a dokładnie z urządzeniem, które tworzy hot spot. Wymagany jest zatem kontakt z administratorem i zasugerowanie, by urządzenie zostało zresetowane, a w razie potrzeby też ponownie skonfigurowane. Ty nie zdziałasz z tym po prostu absolutnie nic!

Pozdrawiam,

Dimatheus

Sprawa zgłoszona do administratora sieci, problemem była wadliwa antena i punkt dostępu, teraz muszę oczekiwać na czas naprawy, może coś to pomoże. Dzięki chłopaki za pomoc. Temat do zamknięcia. :slight_smile: