Witam
W tym roku będę miała możliwość zakupu iMac’a. Nurtuje mnie jednak parę rzeczy, a po przeszukaniu forum dobrych programów nie znalazłam konkretnych odpowiedzi na nawiedzające mnie pytania
Najpierw może na samym początku napiszę czym się zajmuję na co dzień i dlaczego chciałabym zakupić taki komputer. Swoją wypowiedź zakończę pytaniami do Was
Otóż studiuję realizację filmową i telewizyjną (też mam pracę w tym kierunku) i od dawna chciałam zmienić komputer, który sprosta wymaganiom taki jak: obróbka grafiki, montaż filmów, etiud i efektów specjalnych. Rozglądając się po “rynku” polskim i zastanawiając co będzie dobrym zakupem i spełni swoje zadania w tej kategorii, wpadł mi w oko iMac 27" 3.4GHz(i7) 4GB/1TB/AMD Radeon HD 6970 1GB (MC814PL/A/I7.
Bardzo mi się spodobała idea, to, że od razu mam monitor 27", a w nim wszystkie schowane podzespoły komputera. Wiedząc, że komputery stacjonarne odchodzą pomału w zapomnienie (zresztą nie uśmiecha mi się wizja zakupu blaszaka, gdyż zwyczajnie nie mam miejsca na to w pokoju) i chcąc iść z duchem czasu, wybrałam ten sprzęt, bo podobno ma dobrej jakości monitor, mocne podzespoły, które nadają się do takiej pracy.
No, ale wiem też o ciemnej stronie iMac’a. Wiem, że matryce mogą mieć wypalone pixele, i że w niektórych miejscach komputer żółknie, a za szybą zbiera się kusz. Właśnie przez takie rzeczy mam wątpliwości i pytania.
1. Czy w nowej serii iMac’a z 2011 roku te wady, które powyżej wymieniłam nadal występują? 2. Czy jeśli mam zakupionego niedawno winodwsa 7 to mogę go zainstalować na tym komputerze, by móc później pracować na dwóch systemach?
3. Dlaczego polski dystrybutor nie daje 2 letniej gwarancji tylko roczną, wbrew prawu Unii Europejskiej?
4. I jakim cudem w tym iMac’u za szybą może zbierać się kurz, żeby później specjalnie się fatygować zdejmując z niego szybę i go czyścić? Zadaję to pytanie, bo aż wierzyć mi się do końca nie chce