Cześć, założyłem niedawno działalności gospodarczą. Odezwała się do mnie osoba, która chciałaby abym doradził i złożył komputer. Z racji tego zastanawiam się, czy dobrym rozwiązaniem będzie zrobienie tego zakupu na moją firmę, gdyż mogę odliczyć VAT. Co powinienem dostarczyć kupującemu, oprócz swojej faktury za usługę doradczą i złożenie komputera? Czy powinienem udostępnić klientowi również fakturę od sklepu, gdzie zostały zakupione części? Chyba tak, od mechanika dostaję
Czy zakup ew. zakup tych części na firmę nie będzie stanowił problemu, gdy klient przyjdzie za klika miesięcy ze zepsutym podzespołem? Co z gwarancją, czy będzie ona taka jak na pudełku?
Oczywiście zapytam księgową, ale zastanawiam się jak to wygląda w branży. Czy sklepy oferujące usługę doradztwa i składania komputerów „zarabiają” na odliczaniu VAT.