Zakup TV przez Internet

Poszukuję konkretnego modelu telewizora i w wyszukiwarkach znalazłem okazje w sklepie saturn. Telewizor nie dość, że jest na niego rabat chyba 10 % i przesyłka jest za free (najtaniej w sieci wychodzi TV). Niestety nie jestem przekonany co do przesyłek kurierskich jeśli chodzi o sprzęt RTV.

Kupował ktoś w taki sposób, jak to wygląda przy kurierze mam sprawdzić TV czy jak? Jeśli chodzi o gwarancję to do sklepu mam oddać TV czy przez kuriera załatwiać? Chodzi mi czy lepiej kupić w sklepie stacjonarnym czy przez internet i odebrać za pomocą kuriera. Może lepiej kupić przez internet a odebrać osobiście?

Kupowałem telewizor, był tak zapakowany fabrycznie, że trudno sobie wyobrazić możliwość uszkodzenia w transporcie. Zero problemów.

Ewentualnie mogę polecić Agito “specjalna ochrona reklamacyjna” za 15 zł. dla bardzo ostrożnych.

Ja też kupowałem telewizor w Agito.pl Zapakowanie i transport był bez zarzutu. Telewizor był na prowizorycznym podeście z desek z kółkami, oczywiście w pudełku kartonowym i oklejony taśmami…

Dokładnie chodzi mi o uszkodzenie TV, bo wiem jak kurierzy jeżdżą :] Drobnicę to kupuję bez problemu przez sieć ale TV to większa suma i stąd moje pytania.

A TV sprawdzaliście w obecności kuriera samo opakowanie czy z pudełka go wyciągaliście? Raz miałem, że kupiłem TV w sklepie stacjonarnym dostarczyli mi do domu a po 2 dniach zauważyłem, że matryca jest przesunięta. Także, mogą być jaja tym bardziej, że to saturn a nie agito i nie sądzę, że tak solidnie zabezpieczają.

A jak wygląda gwarancja? Na stronie saturn pisze, że jest 24 msc na TV ale nie pisze czy door to door, ale chyba powyżej 15kg jest door to door a waga TV chyba jest 13 kg:)

  1. teoria jest taka, że sprzęt zakupiony przez net możesz zwrócić do 10 dni bez podania przyczyny (nie zwracają kosztów transportu)

  2. teoretycznie możesz otworzyć paczkę przy kurierze i ją sprawdzić, kwestią tylko jest to, że możesz to zrobić dopiero po podpisany listu przewozowego kurierowi (chyba, że wykupisz specjalną opcję przy przesyłce). przed podpisaniem możesz jedynie sprawdzić stan opakowania. jeśli coś jest podejrzane (wgniecenia, rozdarcia kartonu) to od razu protokół reklamacji. możesz podpisać i zajrzeć do pudła w obecności kuriera, ale w ten sposób sprawdzisz jedynie stan wizualny tv. przykładowo czy matryca nie jest rozbita, ale tego czy jest rozlana już bez włączenia nie sprawdzisz.

  3. kwestią jest jeszcze to czy kurier będzie skłonny do współpracy czy też po podpisaniu papierków po prostu sobie pójdzie i będzie głuchy na Twoje żądania by był obecny przy sprawdzeniu paczki (w stylu: pan popisze i w nogi).

gwarancja: w dużym uproszczeniu masz 2 gwarancje sklepu i producenta (obie powinny trwać min 2 lata, ale producent może np oferować 3 lub 5, wtedy masz 2 lata sklepu + rok/3 lata dodatkowej producenta). z rękojmią idziesz do sklepu i obowiązują warunki sklepu, z gwarancją producenta idziesz do producenta i obowiązują jego warunki. jeśli producent daje door-to-door to obowiązuje ona jedynie w przypadku reklamacji u producenta, w sklepie już nie koniecznie.

waga: nie ma tu nic do rzeczy, poza przepisami dot. transportu przesyłek przez kuriera. jeśli jest to przesyłka wielkogabarytowa to może być tak, że trzeba ją będzie zabrać samemu, kurier wyciągnie tylko przesyłkę z auta. większość tv da się przenieść samodzielnie, jednak zdarzają się takie opanowania, do których potrzeba 2 osób do transportu.

Rękojmia to jest jak się kupuje coś na firmę, przy osobach fizycznych to się teraz nazywa niezgodność towaru z umową.

I nie tyle obowiązują warunki sklepu, co warunki z ustawy.

Sklep też może udzielić gwarancji, i wtedy masz trzy “gwarancje” - gwarancję procudenta, gwarancję sprzedawcy i niezgodność towaru z umową.

Ostatnio kupowałem trochę sprzętu AGD w sklepie internetowym.

Dodatkowo mogłem dokupić “ubezpieczenie w transporcie” za 20 zł. Owe ubezpieczenie obejmowało uszkodzenia powstałe w czasie transportu.

Dokupiłem bo 20 zł to nie majątek.

Sprzęt dojechał cały, bez żadnych uszkodzeń.