Zakup Używanej licencji Office

Witam, dziś miałem okazję widzieć stronę z officem 2013 dla użytkowników domowych i studentów za 187zł.

Oprogramowanie MS w wersji box można odsprzedać, tylko OEMów nie można odsprzedać bez sprzętu. Ale podawanie klucza przez telefon… sprzedający musi usunąć oprogramowanie z komputera (jeśli jest to “używany” soft i MUSI przekazać kupującemu licencję czyli naklejkę potwierdzającą legalność. Jeśli oprogramowanie było zakupione online i potwierdzeniem jest mail z kluczem od MS to potrzebujesz takiego maila + jakiegoś potwierdzenia, że licencja została sprzedana tobie.

 

Przekazanie licencji przez telefon nie sprawia że stajesz się jej legalnym właścicielem.

W przypadku Office 2013 “używanego” najważniejsze jest powiązane konto. Instalując produkt jesteśmy proszeni o założenie, lub zalogowanie się na konto MS np. w domenie outlook. (https://login.live.com) - Microsoft reperuje sobie tym statystyki aktywnych kont.

Zapewne autorowi chodziło o oferty sklepów na Ceneo:

http://www.ceneo.pl/23061617#mh=W8v0pmHC42009microsoftHOi-rTpKJtjErG76EuywqiEkyhOQpTqy77EuBfr7JNT-vOccdZA-2CtdjGUvZb7xlh3y80Fg5RqiNt117tCXkFToglJUBYmvFjZbAMrRKZojM316W6O6kq6O7Hlsfo9WsaLLjg95TVD_v8y_6DhPvS1FMgf-N0rroV44E1_7B-PNizT0NBWy0UeMXBcoqSIe0

teoretycznie jest to legalne, pytanie kto był poprzednim właścicielem - klucz można sobie spisać, a po pół roku wyjdzie, że office nie da się już aktywować.

 

Mając klucz i konto (jak zmieni się hasło) nie ma możliwości, aby nie dało się aktywować - zawsze może się skończyć na rozmowie z automatem MS i reaktywacji programu.

Dzięki za odpowiedź, przynajmniej mam teraz jasną sytuację jak to wygląda.