Zakupy allegro - możliwość zwrotu towaru?

Witam!

Kupiłem kartę micro sd na allegro. Niestety po podłączeniu do komputera nie mogę jej sformatować i karta jest uwalona.

Na pytanie do sprzedającego odnośnie zwrotu powiedział że muszę ją oddać do naprawy bo już ją odpakowałem, ale jak miałem sprawdzić czy działa wcześniej.

Pytanie jest czy mogę zwracać ją sprzedającemu czy nie mam wyjścia według polskiego prawa?

Zwrot jest w przypadku rozmyślenia się z towaru i jest możliwy do 10 dni od momentu otrzymania przesyłki.

Skoro otworzyłeś i stwierdziłeś, że nie działa, to powinieneś poinformować sprzedawcę o wadliwym towarze (co zrobiłeś) i odesłać kartę, która prawdopodobnie powinna pójść do naprawy (ewentualnie powinni wymienić Ci na nową i odesłać).

Tak ale sprzedawca powiedział że nie da mi nowej karty tylko odeśle do producenta - a znając jego potrwa to pare miesięcy. Kartę wysyłał mi tydzień. Jak by mi odesłał od razu nową karte to ok, ale ja nie będe wysyłał do naprawy karty która wogóle nigdy nie działała, wogóle bym jej nie kupił!

Dodane 22.05.2012 (Wt) 22:41

Tak ale sprzedawca powiedział że nie da mi nowej karty tylko odeśle do producenta - a znając jego potrwa to pare miesięcy. Kartę wysyłał mi tydzień. Jak by mi odesłał od razu nową karte to ok, ale ja nie będe wysyłał do naprawy karty która wogóle nigdy nie działała, wogóle bym jej nie kupił!

I ma takie prawo zrobić, a że ma takie podejście do klienta to już jego sprawa… możesz najwyżej się wstrzymać z oceną gościa do zakończenia reklamacji i odpowiednio go ocenić za całokształt, np. neutralem. …

  1. Czy karta była w opakowaniu czy bez tzw. bulk?

  2. Po co formatować? przeciez każda karta czy pendrive sa już fabrycznie sformatowane/posiadają system plików.

  3. Po podłaczeniu do komputera, czego? Bo microsd wymaga przejściówki z transflash na SD. Poza tym jeżeli jest to karta o pojemności minimum 4GB to starsze czytniki jej nie zobaczą. Różnica pomiędzy SD a HC-SD.

  4. Dlatego takie rzeczy lepiej kupić w jakimś normalnym sklepie, gdzie ma sie kontakt ze sprzedawcą. A teraz policz sobie ile wydałeś na przesyłke i jak byś to samo odrazu dołożył to pewnie kupił bys lepszej firmy. No chyba że jest to już jakiś Kingston, Sandisk …

  5. Jak juz piszesz że bys karty uszkodzonej nie kupił a to możesz wytłumaczyc jak ją byś sprawdził jeżeli jest w opakowaniu? Przecież tego nie zobaczysz a jasnowidzem też nie jesteś.

  6. Sprzedawca nie odeśle do producenta tylko do hurtowni w której kupił a konkretnie do jej serwisu, tam zwykle wymieniają. Takich rzeczy się nie naprawia. Każda hurtownia dostaje od producenta pewien procent na serwis.

Niestety poziom sprzedaży na Allegro różni się mocno od ich reklamy w TV. Zresztą sam ostatnimi czasu zauważyłem jak sami pozwalają łamać regulamin który ustatlili.

Zakładam, że sprzedawca jest przedsiębiorcą, więc:

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu

Art. 4 . 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Art. 8 . 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Wykaż sprzedawcy, że naprawa i jej czas trwania narazi Cie na znaczne niedogodności i żądaj wymiany lub odstąpienia od umowy. W razie jakichkolwiek problemów zasięgnij porady powiatowego rzecznika konsumenta, tutaj możesz wyszukać rzecznika w Twoim regionie http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.

sprawa jest prosta SKLEP musi przyjąć zwrot, natomiast pani basia która np sprzedawała tą kartę już nie musi

Sklep nie musi przyjmować żadnego zwrotu bo towar już otwarty i jest naruszony, po co w błąd wprowadzasz? W takim wypadku tylko reklamacja.

Jasne że jest otwarty - niby jak miałbym sprawdzić czy działa.

Karta może fabrycznie jest formatowana, jednak gdy wpinam do adapera komputer chce ją foramtować a nie ja i nie mogę nic z nią zrobić bez foramta (który albo się nie zaczyna bo nie ma dostępu, albo nie kończy z napisem: formatowanie nie powiodło się)

Mam kilka adapterów z poprzednich kart, a także adapter załączony z sestawem, próbowałem również na uczelni…

Karta była zapakowana w płaski plastik - taki jak 99% wszystkich kart, z którego trzeba uciąć nożyczkami górną część

Dodane 23.05.2012 (Śr) 11:17

Karta jest firmy sandisk 32gb, w sklepie zapłaciłbym około 200 zł co jest o 75 więcej niż ja zapłaciłem.

Ale zwrot z założenia nie służy do zwracania niesprawnego towaru. Są takie rzeczy co da się je zapakować, a są takie co sie nie da i manewr ze zwrotem może nie przejść.