Witam,
W lutym kupiłem na amazon.de (Amazon Business, sprzedawca: Amazon EU S.a.r.L.) kartę graficzną na firmę. Orientuję się ktoś, jaki jest okres gwarancji w przypadku zakupu na firmę?
pozdrawiam
Witam,
W lutym kupiłem na amazon.de (Amazon Business, sprzedawca: Amazon EU S.a.r.L.) kartę graficzną na firmę. Orientuję się ktoś, jaki jest okres gwarancji w przypadku zakupu na firmę?
pozdrawiam
Taki jaki udziela producent - w krajach unii europejskiej minimum 24 miesiące.
A co jest napisane w karcie gwarancyjnej? Jaka to konkretnie karta? Kupiłeś nową? Od firmy?
Konsumentom.
Z tego co wiem firmy (producenci) nie rozróżniają klientów na firmy i konsumentów. Taką praktykę stosują dopiero sklepy.
Bo to przepisy UE, do których wcześniej sam się odwołałeś, wprowadzają takie rozróżnienie.
Chyba mylicie gwarancję producenta z rękojmią
Nic nie mylimy. Po prostu dopóki autor wątku nie napisze co konkretnie i u kogo konkretnie kupił to tak tylko sobie gdybamy
Ja mówię o gwarancji producenta i pierwszy raz spotykam się z informacją, że jej długość zależy od tego czy kupującym jest firma czy konsument.
To, że kupując na firmę traci się część praw konsumenta - w tym rękojmie to wiem, ale żeby to miało wpływ na długość gwarancji producenta to pierwsze słyszę.
Ja pierwszy raz słyszę o takim zapisie. Z tego co ja wiem, gwarancja producenta jest dobrowolna, więc może ci jej udzielić dożywotnio, a może i wcale. Dlatego napisałem, że mylicie rękojmię z gwarancją, bo tę regulują przepisy, ale dotyczy to jedynie konsumentów indywidualnych, nie przedsiębiorstwa czy inne organizacje.
Ok, już wszystko wyjaśniam
Kupiłem MSI Radeon RX 570 Armor 8 G OC od sprzedawcy Amazon EU S.a.r.L. Były to moje pierwsze zakupy na amazonie w ogóle (wcześniej nie robiłem zakupów na amzonie nigdy).
Karty gwarancyjnej nie czytałem, chociaż od tego powinienem zacząć
W sobotę skontaktowałem się pomocą amazon i dziś dostałem odpowiedź, że obowiązuje 2 lata gwarancji.
Odchodząc od tematu amazon: Co do gwarancji na przedmioty kupowane Polsce na firmę, to wg. mnie jest bałagan. Kiedyś pytałem w jednym dużym sklepie internetowym, jak jest z gwarancją. Otrzymałem informację, że nie ma gwarancji, jest rękojmia.
Niedawno składałem reklamację w innym dużym sklepie internetowym. W formularzu reklamacyjnym zaznaczyłem opcję, że chce skorzystać z rękojmi. Otrzymałem informację, że nie ma rękojmi ale mogę skorzystać z gwarancji.
No ja pierdziu .
Rękojmi udziela sprzedawca i ma taki obowiązek w stosunku do konsumenta - w stosunku do firmy nie, firma może skorzystać z gwarancji producenta, jeśli ta takiej udziela. Z gwarancji producenta może też skorzystać konsument, wtedy ma dwie drogi, albo za pośrednictwem sprzedawcy (musi określi z jakiej formy reklamacji korzysta), albo bezpośrednio u producenta. Nie ma tu większego zamieszania
edit.
Jest jeszcze jeden przypadek ale rzadki, kiedy sprzedawca udziela gwarancji (dobrowolnie), np. przy produktach odnawianych (albo gdy z innego powodu producent nie udziela gwarancji, ale sprzedawca chce podnieść wartość sprzętu), wtedy przeważnie wyraźnie jest zaznaczone, że to gwarancja sprzedawcy.