Zakupy z Chin oszustwo sprzedającego?


(panasonic2017) #1

Proszę o opinie ludzi sprowadzających przedmioty z Chin, gdyż wystąpiła u mnie następująca sytuacja. Zakupiłem na AliExpress zamienniki do maszynki golącej w sklepie, który jest 4 lata na rynku. Sprzedawca miał wysłać je AliExpress Standard Shipping a dostałem informację że wysyłka jest Special Line-YW do tego od razu po zakupie dostałem informacje że sprzedawca zwiększył czas dostawy do mnie do 60 dni. Sprzedawca informował o dostawie na, czas Dostawa na czas 60 dni ale myślałem, że to asekuracja czy w wypadkach opisanych mogę wystąpić ze sporem.


(bachus) #2

Czemu nie pytasz się sprzedawcy?


(panasonic2017) #3

Mam się pytać sprzedawcy czy chce mnie oszukać…LUDZIE


(bachus) #4

A kogo, obcych ludzi w internecie? :smiley: O czym chesz teraz tutaj dyskutować?
Może pomyłka, może inna forma wysyłki z jakiegoś powodu. Napisz maila z zapytaniem co się stało i że oczekiwałeś innej wysyłki. Sprzedawcy z Ali odpisują, są uczuleni na negatywne komentarze, bo Ali dość ostro traktuje problematycznych handlarzy.


(panasonic2017) #5

Czy ty jesteś z tych ludzi (Może pomyłka, może inna forma wysyłki z jakiegoś powodu) jak ktoś ich biję w twarz to mówią że deszcz pada. Jeśli tak się znasz (Sprzedawcy z Ali odpisują, są uczuleni na negatywne komentarze, bo Ali dość ostro traktuje problematycznych handlarzy.) dlaczego tak nie odpisujesz.


(~MacG) #6

Napisz do W. Macieja bo my tutaj nie wróżymy. Skąd do jasnej ciasnej mamy wiedzieć co kombinuje sprzedawca?

Zapytaj go o co chodzi a nie strzelaj focha na ludzi którzy próbują ci pomóc.


(daras28-82) #7

Niestety paczki z chin idą nawet dwa miechy, jak nie przyjdzie w 60 dni to wtedy zgłaszaj sprzedawcy.


(panasonic2017) #8

Dziękuje za normalną odpowiedź, ale zawsze wcześniej było, że paczki są dostarczane do 30 dni. Zastanawia mnie zmiana dostarczyciela z AliExpress Standard Shipping na Special Line-YW.


(zbigg47) #9

Dlaczego od razu podejrzewasz sprzedawcę o próbę oszustwa?
To tak trudno postąpić jak Ci radzi kolega bachus?

Dlatego napiszę trochę złośliwie. “Dalej się zastanawiaj nad zmianą dostarczyciela …”. Może coś wydumasz.


(marcin20000) #10

Czasami tak robią, poczekaj te 60 dni, jeżeli nie dojdzie, to otwieraj spór, pisz “nie ma, time out!”, a pieniądze Ci zwrócą. Uwaga 1: sprzedawca może prosić o zamkniecie sporu, nie gódź się, potem 2 raz chyba się już nie da:) Uwaga 2: jeżeli jednak po sporze przyjdzie, to kup 2gi raz , napisz, że jednak przyszło i klikniesz odbiór bez wysyłki, bo chcesz być FAIR (mi się tak 2 razy trafiło, postaw się też w ich sytuacji, to często naprawdę drobni sprzedawcy, a nie firmy i taka wtopa ich boli - niska marża…).Uwaga 3. Jeżeli po 14 dniach od wysyłki nie ma statusu, to proś sprzedawcę coby sprawdził i Ci dał znać, ta odpowiedź też będzie dla Ciebie sugestią:)


(bachus) #11

Nie - jak coś mi nie pasuje, to NAJPIERW się kontaktuję ze sprzedawcą i pytam o wyjaśnienia. Tak to działa. Później dopiero zastanawiam się co tym z zrobić.
Częsci o “dlaczego tak nie odpisujesz.” nie rozumiem, więc nie mogę się do tego ustosuknować.


(direct39) #12

W wielu aukcjach na Ali są tabelki z uśrednionym czasem tej standardowej przesyłki dla różnych regionów Świata. Dla Polski jest to zwykle 30-40 dni. Mnie osobiście paczki przychodziły czasem już po 3 tygodniach (rekord), a czasem dopiero po 7 tygodniach. Dużo zależy, na jaki okres w roku trafisz. Oni tam w Chinach mają kilka razy w roku te swoje wielodniowe święta. Cierpliwości i tyle.


(marcin20000) #13

Jest jeszcze opcja taka, że przesyłkę z Chin dostaniesz z Laosu, Wietnamu lub czegokolwiek. Wygląda to tak, że czasem chyba pakują na tira i ślą zza granicy;)


(panasonic2017) #14

Dziękuje tym którzy podali normalne odpowiedzi a panu Bachusowi i _MacG odpiszę tylko tak wy jesteście tak żmijowaci z natury czy tylko na forum?


(~MacG) #15

Ile dajesz tyle samo dostajesz. Skoro ty nie szanujesz ludzi którzy udzielają ci normalnej pomocy za darmo w swoim wolnym czasie to dlaczego oczekujesz żeby inny cię szanowali?


(bachus) #16

Zacytuj w którym miejscu jestem ‘żmijowaty’. Od samego początku podałem Ci jedyną rozsądną drogę postępowania (min. ze dwa razy) - najpierw skontaktować się ze sprzedawcą i wyjaśnić sprawę i dopiero wtedy się pytać.


(krystian3w) #17

Ale zbieg okoliczności :snake: jest w emoji Natura!


(panasonic2017) #18

Chyba sam wiesz co piszesz.


(Zenon Czarodziej) #19

“Wyluzuj” trochę, akurat @bachus krzywdy Ci nie zrobił. A ty się nakręcasz jak nie wiadomo co … Rozumiem, że to nie była odpowiedź, która Cię zadowala ale jak najbardziej poprawna. Jak najbardziej powinieneś zacząć od zapytania sprzedawcy co i jak, a jak by zaczął “kombinować”, z tego co wyczytałem na ali… także jest coś takiego jak “centrum sporów” (Czy jakoś tak) i zawsze można tam “uderzyć”, a poza tym chyba już tu wspomniano o komentarzach, w których można się odwdzięczyć “uczciwemu” sprzedawcy. Fakt ja korzystam z allegro, bo nie mam potrzeby korzystania z innych portali tego typu, wiec trudno mi mówić o szczegółach ale zawsze można jakoś sobie poradzić.