Zalety I Wady Hdd [ Ata/sata/scsi]

Witam, walę prosto z mostu! Nie znam się na komputerach i mam problem, muszę napisać po kilka wad i zalet dla dysków:

  • ata

  • sata

  • scsi

To co sama wymyśliłam:

I. ATA

Zalety:

  • na jednej taśmie można podpiąć dwa dyski

Wady:

  • szeroka taśma zakłóca termoobieg

  • taśma może łatwo się uszkodzić

II. SATA

Zalety:

  • cienka taśma

  • łatwy montaż

  • szybszy transfer niż przy dyskach ATA

Wady:

  • taśma może łato się wypiąć

III. SCSI

Zalety:

  • najszybszy trasnfer

Wady:

Nie będę za kogoś odrabiał lekcji ale… to że taśmę łatwo uszkodzić czy też że może się wypiąć :smiley: mocno naciągane… do SCSI o ile pamiętam wadą może być skomplikowane podłączanie (konieczność stosowania terminatorów) oczywiście w porównaniu z ATA lub S-ATA, zresztą wystarczy zajżeć do polskiej wikipedi i wyciągnąc odpowiednie wnioski, no chyba że ktoś leniem śmierdzi…

Chyba, że jest się rasową blondynką i nie ma zielonego pojęcia o komputerach.

http://pl.wikipedia.org/wiki/SCSI tutaj masz trochę o tym

ATA/SATA

Nie da rady nic zepsuć, wtyczki są tak przystosowane, że inaczej nie wejdzie.

ATA

-łatwo podpiąć taśmę do dysku

-ciężko wyciągnąć kabel zasilający

To takie jakieś najprostsze, ale jakoś nic nie mogę wymyślić :confused:

po szukać wad tam gdzie ich nie ma? skup się na prędkościach/przepustowościach poszczególnych kontrolerów, metodach podłączenia izwiazanych z tym utrudnień oraz cenach samych dysków, można być blondynką ale czytania ze zrozumieniem uczą każdego nie zaleznie od koloru włosów, po lekturze opisu standardów na wikipedii dasz radę,