Załozenie sklepu internetowego

Projekt dla firmy produkcyjnej. Posiadam dwie domeny. Pierwsza z nazwą spółki, druga atrakcyjne słowo kluczowe branży w której działa. Zamierzamy postawić stronę internetową tylko nie wiemy na której domenie. Sprzedaż bardziej b2c ale nie wykluczamy b2b aby na początku wspomóc start projektu. Sklep internetowy nie jest bardzo konieczny, ale nie wykluczamy. Wąski asortyment produktów. Branża budowlana. Jakieś sugestie jak ugryźć temat? Rady? Z góry dziękuję.

Może wizytówkę (a w przyszłości sklep) na domenie firmowej, a na domenie kluczowej jakieś poradniki, blog, artykuły branżowe?

Ja bym raczej poszedł podobnie jak hindus, na domenę firmową wizytówka (i rozbudowywać ją powoli). Nie wiem natomiast, czy jest sens chwilowo tworzyć druga stronę. Blog, dla contentu, i tak będzie na firmowej.

Poza strona potrzebny jest content, grafiki, pewnie adwordsy, jakieś linkowanie… skupiłbym wysiłki na 1 www. :wink:

Jak ta domena ze słowem kluczowym będzie na tym samym hostingu z tym samym IP, to bardziej zaszkodzi niż pomoże.

Pytanie czy Branding jest ważny dla firmy. Jeśli tak zdecydowałbym się na domenę brandowa, tym bardziej że piszesz, że jest to niszowa branża, stąd przewaga domeny exact match nie będzie aż tak istotna.
Strona firmowa na domenie z brandem, natomiast strona produktowa pod branżowym słowem kluczowym. Klient szukający produktu pod słowem kluczowym powinien otrzymać treści o cechach produktu, zastosowanie i otrzymać informacje od kogo może zakupić i tutaj przekierowanie do strony firmowej.

Trochę zajmuję się pozycjonowaniem i aktualnie jest tak, że umieszczanie w nazwie domeny słowa kluczowego, czy dobrej frazy, nie pomaga w ściąganiu ruchu na stronę, tak jak było to kiedyś… I teraz, jeśli Twój brand jest juz w jakiś sposób znany/rozpoznawalny w branży, to zdecydowanie ta domena.

Tylko 3/4 prawdy, bo obstawiam, że np. “www.Dermatolog-Kowalski” wyjdzie lepiej od " www.doktor-Kowalski". Prawdopodobnie dlatego, że słowo kluczowe będzie w brandzie, pojawi sie w nagłówkach, w treści i we wszelkiego rodzaju wizytówkach. :wink:

Z 3/4 jeszcze mogę się zgodzić :stuck_out_tongue: bo jakiś mały bonus może być z takiej nazwy, ale ostatecznie z moich obserwacji wynika, że brand w nazwie wygląda jednak bardziej profesjonalnie… Sam jestem zawsze dość sceptycznie nastawiony na te wszystkie firmy krzaki, które mają w nazwach domeny różne dziwne określenia, tak jakby dopiero co kupione…