Zamrożenie eksploratora windows 10 przy próbie otwarcia pliku bezpośrednio z dysku Onedrive

Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Widnows 10 v. 1903. Pomaga tylko zamknięcie exploratora.

Nic nam nie napisałeś, jakie rozszerzenie ma plik i co to za plik.
być może zabezpieczenia systemowe blokują otwieranie plików wykonywalnych na poziomie przeglądarki, a onedrive, to miejsce jak każde, nawet do umieszczania wirusów…

Fakt. Chodzi o pliki MS Office, a właściwie Worda *.docx. Mam na myśli otwieranie bezpośrednio w aplikacji. Kopiowanie i przenoszenie działa.

Otwieranie dokumentów worda i edycja, to masz w dokumentach google. Też dobre miejsce, o ile tam nie otwiera się dokumentów, gdzie np są zapisane hasła.

Hej,

  • Dotyczy to jednego czy różnych plików docx?
  • Czy używasz jakiegoś antywirusa? Jeśli tak, jakiego?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Antywirus z Windowsa 10, systemowy. Problem dotyczy niektórych plików. Pojawia się wtedy na pasku u gry w nawiasie komunikat “(bak odpowiedzi)” i trzeba ręcznie zamknąć okno eksploratora.

  • To są pliki, które sam tworzyłeś czy są to pliki ściągnięte z sieci / otrzymane od kogoś?
  • Jaki rozmiar mają te pliki?

Sam tworzyłem w Wordzie. Pliki nieduże, kilkanaście lub kilkadziesiąt kilobajtów.

A jak wygląda ścieżka do pliku? To znaczy w ilu folderach się on znajduje? Możesz skopiować ścieżkę dostępu do pliku? Wiesz pewnie, o co chodzi, np:

S:\_Rejestr_zakupow\ADMINISTRACJA

D:\OneDrive\Doktorat\Prace i publikacje\Prezentacja Bocheński.pptx

Nie można nawet zmienić nazwy plików w Eksploratorze. To prawdopodobnie jakiś problem z integracją dysku OneDrive z Windowsem. Od razu pojawia się zamrożenie ekranu, a później przy próbie zamknięcia okna komunikat jak na obrazku.

Witam przyczyn może być wiele
OneDrive to jest dysk w chmurze czyli na jakimś dysku w danej sieci.
Nie korzystałem z tego softu/usługi wole SpiderOAK (trzymie dane na obecnym dysku oraz chmurze i je synchronizuje pomiędzy serverm a wszystkimi podpiętymi urządzeniami[choć moge wyłączyć auto-sync dla danego urządzenia] oraz co najważniejsze posiada log/stan zapisu robi kopie starych plików które zostały podmienione w przypadku ransomware moge cofnąc/ przywrócić stare pliki)

Wracając do tematu
1)Jeśli dane są zapisane w chmurze to przycinka może być spowodowana z racji czasu oczekiwania na połączenia sieci czyli potwierdzenie login/logowanie się, a następnie pobrania danych na twój komputer do pliku tymczasowego czy gdzie tam Ondrive je trzymię
2)Jeśli problem występuje po aktualizacji systemu to prawdopodobnie program jest nie kompatybilny z obecną wersją windowsa i zawiera błędy
3)Jeśli jednak ondrive trzymie piki na dysku jak SpiderOAK to jest opcja że windows sie krzaczy
4)albo dysk ci pada i należy sprawdzić dysk pod kątem stabilności oraz wadliwych sektorów.

Należało by sprawdzić czy problem istnieje na starej wersji systemu ale pewni i tak ludzie ułomni XXI wieku dalej nie robią kopi systemu a tym bardziej ważnych plików więc nawet o to nie pytam żeby wykluczyć opcje 2 i 3.

  • A możesz te pliki przekopiować na przykład na pulpit?
  • Ważne tropy podał w swoim poście @Quassar - warto sprawdzić każdy z nich.
  • Czy ikonka OneDrive jest widoczna w systemowym trayu? Aplikacja jest w ogóle uruchomiona?

Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie opcja zachowania na dysku lokalnym i synchronizacji z chmurą byłaby najlepsza. Da się do gdzieś ustawić w OneDrivie? Mam zaznaczoną opcję “Zawsze przechowuj na tym urządzeniu”. Czy o to chodzi?
Co do przycinki, to jest tak, że niektóre pliki otwiera od razu, a na niektórych się zawiesza i to może być w tym samym folderze.
Dysk jest ok, Toshiba SSD.
Co do kompatybilności, to raczej Office 365 powinien być - firma ta sama, co Windows.

Problem z kopiowaniem też występuje, czyli raczej jest to wina eksploratora. Znalazłem jakieś informacje o “mrożeniu ekranu” w takich sytuacjach.
OneDrive działa normalnie. Synchronizuje, a ikonka jest widoczna.

  • A jak uruchomisz komputer ponownie to też pojawia się problem?
  • Próbowałeś reinstalacji One Drive-a?

Tak pojawia się.
Nie próbowałem.

A jak wejdziesz na One Drive’a przez przeglądarkę www, to pliki są widoczne, możliwe do ściągnięcia i edycji?

Spróbuj wymusić naprawę aplikacji. Klikasz w aplecie Panel sterowania\Programy\Programy i funkcje na Microsoft One Drive i z menu wybierasz naprawę. Masz taką opcję?

Zmuszony byłem przeinstalować Office 365 i problem ustąpił. Nie wiedziałem, że teraz usługa Onedrive jest tak głęboko zintegrowana z pakietem biurowym i całym systemem. Ponieważ w międzyczasie coś tam kombinowałem z synchronizacją, mogły z tego powodu wystąpić powyższe problemy. Cóż takie mamy czasy, że coraz częściej dostajemy “wszystko w jednym”.
Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.