Zaokrąglanie do pełnych dziesiątek w Excelu

Witam,

potrzebuję sposobu na zaokrąglanie liczb w arkuszu Excela do pełnych dziesiątek, np. 1156->1160; 613->610

Znalazłem informację tylko o zaokrąglaniu do parzystych, zaokrąglanie po przecinku do najbliższej znaczącej itp., natomiast tego, czego potrzebuję, nie umiem znaleźć ani w pomocy Excela, ani w sieci.

Z góry dziękuję za pomoc.

jaru_r , szukałem i obawiam się, że chyba bez makra się nie obejdzie.

Witam,

w sumie znalazłem - trzeba skorzystać z funkcji zaokrąglania z odpowiednimi argumentami - dla mojego przykładu, by uzyskać w komórce E4 zaokrąglenie z D4:

=ZAOKR(D4;-1)

Argumenty muszę jeszcze przestudiować, bo do końca ich nie rozumiem :wink:

Funkcja ZAOKR jest dwuargumentowa - ZAOKR(argument1;argument2;)

Argument1 wskazuje na wartość która ma być zaokrąglona, może to być, tak jak w twoim przypadku, wskazanie na wartość z innej komórki, lub jakieś inne obliczenie.

Argument2 wskazuje do ilu miejsc po przecinku ma być zaokrąglona wartość z argument1. Jeżeli argument2 przyjmuje wartość ujemną to oznacza to zaokrąglane do dziesiątek, setek itd. Najlepiej wyjaśnić działanie funkcji na przykładzie:

Załóżmy że twoje D4=1234,56 to

=ZAOKR(D4; 2 ) 1234,56

=ZAOKR(D4; 1 ) 1234,6

=ZAOKR(D4; 0 ) 1235

=ZAOKR(D4; -1 ) 1230

=ZAOKR(D4; -2 ) 1200

Jeżeli chcesz zaokrąglać zawsze w górę lub w dół to masz dwie pochodne funkcji ZAOKR - ZAOKR.GÓRA i ZAOKR.DÓŁ.

Wszystkie te informacje znajdziesz bezpośredni w Excelu, wystarczy nacisnąć klawisz “F1” i wpisać np: “zaokrąglanie liczb”.