Witam
Napisałem taki oto program
#include
#include
#include
using namespace std;
int main()
{
cout << "Program pozwoli obliczyc pole nastepujacych figur:" << endl;
cout << "1. Trojkat" << endl;
cout << "2. Trapez" << endl;
cout << "3. Rownoleglobok" << endl;
int numer, a, b, h, pole;
cin >> numer;
switch (numer)
{
case 1:
cout << "Podaj dlugosc podstawy 'a': " << endl;
cin >> a;
cout << "Podaj wysokosc 'h': " << endl;
cin >> h;
if (a>0 && h>0)
{
pole=(a*h)/2;
cout << " Pole trojkata wynosi: "<
}
else
{
cout << "Podstawa/wysokosc nie moga byc ujemne" <
}
break;
case 2:
cout << "Podaj dlugosc podstawy 'a' : " << endl;
cin >> a;
cout << "Podaj dlugosc podstawy 'b' : " << endl;
cin >> b;
cout << "Podaj wysokosc 'h'" << endl;
cin >> h;
if (a>0 && b>0 && h>0)
{
pole=((a+b)*h)/2;
cout << " Pole trapezu wynosi: "<
}
else
{
cout << "Podstawa/wysokosc nie moze byc ujemna" <
}
break;
case 3:
cout << "Podaj dlugosc podstawy 'a' : " << endl;
cin >> a;
cout << "Podaj wysokosc 'h' : " << endl;
cin >> h;
if (a>0 && h>0)
{
pole=a*h;
cout << "Pole rownolegloboku wynosi: "<
}
else
{
cout<<"Podstawa/wysokosc nie moze byc ujemna" <
}
break;
default:
cout << " Menu zawiera tylko trzy pozycje, sprobuj ponownie" <
}
getch();
return 0;
}
Teraz moje pytanie. Chcę zrobić coś takiego, że np gdy wybiorę z ‘menu’ pozycję 4 to wyświetli menu jeszcze raz i przy tym wyświetli komunikat, że Został wybrany zły numer, a po wykonaniu programu prawidłowo było zapytanie Czy chcę zakończyć program, czy wrócić do menu i wybrać inną pozycję.
Z góry dziękuję za pomoc