Zapisywanie i walidacja w newsletter

Witam

Oto kod, który zapisuje userów do Newsletter-a i w związku z tym mam pytanie jak w nim dodać walidację adresu mail, ponieważ obecnie można wpisać obojętnie co i wysyła mi to do bazy adresów, i muszę to ręcznie usuwać.

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi czy też gotowe rozwiązanie dla tego kodu.

|

| |

SUBSKRYPCJA |
| |

Podaj swój Email colspan=3>
zapisz** wypisz**

[/code]

W php robisz np. blok warunkowy z wykorzystaniem funkcji ereg:

if (!ereg("^[-A-Za-z0-9_]+[-A-Za-z0-9_.]*[@]{1}[-A-Za-z0-9_]+[-A-Za-z0-9_.]*[.]{1}[A-Za-z]{2,5}$", $_POST['email'])) { //kiedy ereg nie zwróci wartości true

						$error_info = "Podałeś nieprawidłowy adres e-mail!";

						include("register.php");

						echo $error_info;



}

Dokumentacja php: ereg

Ładnie napisane tylko w jaki sposób to połączyć z kodem, którym podałem wyżej, niestety jestem w tym “zielony”.

Oj podstawy, podstawy :wink:

Z tego inputa o nazwie “email” będziesz pobierał daną, jaką jest adres email. Teoria: Wynika więc, że superglobalna $_POST zapisze w swojej tablicy asocjacyjnej wartość z tego pola, czyli np. kubus.korwinmikke@chadecja.pl w kluczu o nazwie inputa (‘email’) Praktyka: masz do dyspozycji superglobalną tablicę asocjacyjną

$_POST['email'] = "kubus.korwinmikke@chadecja.pl";

Tę zmienną podstawiasz do naszego bloku warunkowego, który korzysta z funkcji ereg

if (!ereg("^[-A-Za-z0-9_]+[-A-Za-z0-9_.]*[@]{1}[-A-Za-z0-9_]+[-A-Za-z0-9_.]*[.]{1}[A-Za-z]{2,5}$", $_POST['email'])) { //kiedy ereg nie zwróci wartości true

                  $error_info = "Podałeś nieprawidłowy adres e-mail!";

                  include("register.php");

                  echo $error_info;



}

Gdzie umieścić tę funkcję? Otóż w pliku, który został przez Ciebie wskazany w Plik index.php wyglądałby tak:

<?php


if (!ereg("^[-A-Za-z0-9_]+[-A-Za-z0-9_.]*[@]{1}[-A-Za-z0-9_]+[-A-Za-z0-9_.]*[.]{1}[A-Za-z]{2,5}$", $_POST['email'])) { //kiedy ereg nie zwróci wartości true