Zasady gwarancji, moje prawa


(system) #1

Witam ostatnio kupiłem kompa:

C2D E4300

asus p5... coś tam

goodram 2x512 DDR2 667

Gigabyte GeForce 7900 GS 256(256)

pioner111 L (czy jakoś tak)

be quiet strag.... jakoś tak 450W

fdd,czytnik kart pamięci

no i inne rzeczy nie ważne

I jakiej się gry nie zainstaluje to wywala błąd, po tygodniu czasu idę dziś do sklepu gdzie zakupiony komp został. Mówią mi że jutro nie mogą go naprawić że mogą dopiero w poniedziałek zerknąć.

Mówią mi że to jakas wada programowa... a co to wada programowa??

no chwila... wszystko powinno działać wszystko zostało dobrze dobrane, zasilacz mocny. A więc jaka wada programowa?

Jakie są moje prawa? Bo naprawdę mnie wkurzyli byłem ich stałym klientem bo nigdy sie nie zawiodłem ale teraz przesadzili, zamiast jak najszybciej to zrobić to czekaj do poniedziałku.

I jeszcze jedna rzecz że to ja mam im ten komputer przynieść. A nie powinni oni przyjść do domu skoro na gwarancji?

Pomóżcie napiszcie co mogę w tej sytuacji zrobić? Mam prawo do zwory pieniędzy i nowego kompa kupić, lub wymienić?

Sprzęt cały kosztował ok 4500 zł.


(Clubbasse207) #2

i prawdopodobnie dobrze mówią ;]

no i .. ? co od razu maja brac jak mają tez innych klijentów którzy czekają ? co ty gwiazda jesteś ?

nie sam pójdzie ;]

nie ;]

no chyba że to gwarancja door 2 door ;]

jaki błąd ??

jaki sys operacyjny ?


(system) #3

Osobiście wgrałbym najnowszego biosa do płyty, zrobił formata, przetestował RAM memtestem, przetestował procka Orthosem, sprawdził temperatury.


(Airborn) #4

czy to CI się podoba czy nie, mają 14 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji, jeśli system operacyjny nie był przez nich instalowany tylko instalowałeś go sam to chyba w ogóle mogą odprawić Cię z kwitkiem


(system) #5

No ale co to jest wada programowa??

Bo nie programu jakiegoś bo to z każdą grą się tak dzieje. A programy i filmy działają.

A błąd wywala taki zwykły że mam do wyboru wyślij lub nie wysyłaj raportu.

Złączono Posta : 13.04.2007 (Pią) 18:21

a system oni instalowali

Złączono Posta : 13.04.2007 (Pią) 18:24

biosa wgrywać nie będe bo jak coś popsuje to później gwarancja tego nie obejmuje zapewne jest taki program bios update, ja mam taki do swojego kompa innego, bo tamten to mojej znajomej, ale ona mieszka 2 km od mnie. Foramat robić za dużo roboty, to oni powinni na miejscu wszystko dobrze zrobić.memtest za długo trwa a ramy są raczej dobre bo noew, temperatury ok bo sprawdzałem.

Niech oni go naprawiają mnie tylko obchodzi jakie mam prawa.


(Airborn) #6

tylko raz widziałem coś bardziej śmiesznego niż "zwykły błąd", były to "przyjazne komunikaty o błędach" w którejś tam wersji IE, każdy z tych błędów które zgłaszają się do raportowania do MS czymś się różni...

wada programowa to ogólnie rzecz biorąc wada wynikająca z błędu jakiegoś programu (w tym wypadku najprawdopodobniej OSu)


(Clubbasse207) #7

chenio


(Airborn) #8

masz prawo złożyć reklamacje i czekać 2 tygodnie na jej rozpatrzenie, po trzech reklamacjach rozpatrzonych na Twoją korzyść masz prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży i żądać zwrotu pieniędzy, wcześniejsze reklamacje rozpatrzone na Twoją korzyść nie dają Ci takiej możliwości, a jedynie zobowiązują serwisantów do naprawy bądź wymiany sprzętu na nowy. Tak przynajmniej było jeszcze jakiś czas temu, ale tutaj się chyba przepisy nie zmieniły.


(system) #9

System Windows XP Pro.

I z tego co zrozumiałem Airborn , to jeśli ze sprzętem będą 3 razy problemy i się znowu powtórzy mogę zażądać zwrotu pieniędzy, a sprzęt im oddać?


(Clubbasse207) #10

tak ale pod warunkiem że bedą to problemy ze SPRZETEM a nie z oprogramowaniem !

zwykle tego niepolecam ale skoro to jest nowy komp to weź poprostu zrób formata bo mozliwe że źle sie zainstalował windows ...

pamietam że kiedyś też miałem coś podobnego . i reinstalka pomogła :stuck_out_tongue:


(system) #11

Aha, to niech oni to robią, w poniedziałek im zaniosę, w takim razie. Mam nadzieję że już nie będzie później problemów,

Dzięki za pomoc. Jak komputer przyniosę od nich to przetestuje go wymagającymi grami np.Battelfield 2142.


(Clubbasse207) #12

a nie lepiej samemu ?

i już dziś byś miał w pełni sprawny komputer :stuck_out_tongue:

a tak w poniedziałek im zaniesiesz i potem czekaj sobie dzień dwa a może i tydzień zanim ci zrobią ...

pozatym niemyśl sobie że za każdym razem jak cos będzie nietak z systemem to ci bedą go naprawiać.. bo tego to wgarancja nieobejmuje :stuck_out_tongue:


(system) #13

no tak masz rację, zobaczymy co oni poradzą może obejdzie się bez reinstalacji systemu.


(Pawel Teck) #14

Podepnę się do tematu :stuck_out_tongue: Moja dziewczyna we wrześniu ubiegłego roku kupiła komputer w Komputroniku. Nie był to "ich" zestaw tylko sam dobierałem części. No i jest gwarancja na poszczególne podzespoły. Niestety są plomby na obudowie komputera. Czy jest to dodatkowa gwarancja na zestaw?? Nie mogę teraz sprawdzić w papierach, bo jest to fizycznie nie możliwe. Chciałem rozkręcić obudowę i przeczyścić z kurzu. Jak zerwę plomby to nie bedzię problemów z gwarancją na podzespoły?


(L.B.G.) #15

Z tego co pamiętam to chyba masz prawo ściągnąć obudowę i zerwać plomby .


(Pawel Teck) #16

Też tak myślę. A jest osoba, która może to potwierdzić?


(Clubbasse207) #17

teck85

jaki problem napisać maila do komputronika ?


(Pawel Teck) #18

Nie jest to problemem. Zrobię to jutro w godzinach pracy Komputronika. Liczyłem na to, że dowiem się dzisiaj