Zasilacz obsługujący standard ATX 2.2 czy ATX 2.3

Witam! Planuję wymienić zasilacz w moim komputerze, ponieważ mój obecny Modecom HEDY 500W nie daje sobie rady… Odczuwalne są skoki napięć, a sam zasilacz strasznie się grzeje, jest głośny i wydobywa się z niego dziwny zapach jakby za chwilę miał się spalić. Dzieje się tak przy graniu w najnowsze gry (np. Battlefield 3). Mam do forumowiczów pytanie jako iż nie znam się na tym… Jaki zasilacz byłby najbardziej odpowiedni :

Corsair TX650M 80 PLUS Bronze High Performance Modular - 650W,

be quiet! zasilacz Straight Power E8 700W,

Corsair CMPSU-750TXEU - 750W,

Corsair CMPSU-650TXV2EU - 650W

Wszystkie obsługują standard od ATX12V 2.2 do ATX12V 2.31. Chciałbym się dowiedzieć jak taki standard może wpłynąć na płytę główną i resztę podzespołów i na czym będzie polegać różnica.

Moja specyfikacja to:

Płyta główna: Asus P8H61-M LX Rev3.0

Procesor: Intel Core i5 2500k @ 3.4 GHz

Ram: OCZ 2x4GB

Karta graficzna: Gigabyte Geforce 560Ti na fabrycznych taktowaniach

Karta dźwiękowa: Asus Xonar DX/XD

Dysk: Seagate 1TB

Nagrywarka LG

Obudowa: Modecom Hedy A1016

Z góry dziękuję za odpowiedź.

tu masz dokładnie wyjaśnione, co to jest standard ATX i jakie zmiany wraz z kolejnymi rewizjami się pojawiały.

jeśli chodzi o zasilacz, to rozumiem że chciałbyś w przyszłości rozbudować komputer o kolejną kartę grafiki, i spiąć je w SLI? bo jeśli nie, to zasilacz ok 500 w spokojnie wystarczy.

Niestety na takich zasilaczach to wszystko jest możliwe.Moc która podana jest na tabliczce znamionowej nie zawsze odpowiada faktycznej,przeważnie jest zdecydowanie niższa.To samo dotyczy się napięcia na poszczególnych liniach.

Do Twojego zestawu w zupełności wystarczy porządny markowy zasilacz o mocy 500-550W. Zobacz na XFX 550W http://www.net-s.pl/index.php?id=3&c=649&g=138395&n=Zasilacz-XFX-Core-550W-120mm-80-SLI-PSU&w=s