Zasilanie głośników za pomocą baterii

Może zacznę od tego, że na elektronice nie znam się wcale.

Posiadam stare głośniki Creative SBS 230, w związku z tym wpadłem na pomysł, by zasilać je za pomocą baterii. Wzmacniacz tego cuda techniki zbudowany jest na układzie TEA2025B. Z pewnego schematu znalezionego w internecie odczytałem, że jego dolną granicą napięcia, przy którym to się uruchomi jest 5V, ale tych schematów czytać nie umiem, mogę się więc mylić. W każdym razie pierwsza część problemu polega na tym, że znajomy doradza mi użycie baterii o napięciu 4,5V, a ja nie jestem pewien, czy to się w ogóle na tym włączy. Druga część problemu to to, że nie bardzo wiem, jak by tą baterię podłączyć. Na początku myślałem, żeby zrobić to w miejsce wejścia na zasilacz, ale potem dowiedziałem się, że w głośniku jest coś takiego jak mostek prostowniczy, który zmienia prąd zmienny na stały, a w baterii podobno jest stały, więc aby zasilić baterią, trzeba by to zrobić na końcu mostka prostowniczego, tylko gdzie on jest (najlepiej, aby ktoś wytłumaczyć, jak znaleźć mostek prostowniczy)?

Skoro minimalne napięcie zasilania tego wzmacniacza 5 V - zasilanie z 4,5 V to za mało. Zwróć uwagę, że pozostałe elementy mogą podnosić to wymagane minimalne napięcie zasilania całego układu na dużo wyższe napięcie (9 -12-15V) Najlepiej sprawdzić jakie napięcie jest na wyjściu układu zasilania wewnątrz tych głośników.

Co do sposobu podłączenia zasilania -:

  1. Zasilacz (zewnętrzny) może być prądu stałego (oznaczenie najczęściej AC - DC - właśnie DC oznacza prąd stały) lub prądu zmiennego (AC - AC)

  2. Jeśli jest to zasilacz prądu stałego (DC) to na nim jest napisane napięcie wyjściowe - masz już odpowiedź czy bateria 4,5 da radę zasilić układ.

Jeśli zasilacz jest prądu zmiennego (AC) to napięcie, które jest na nim napisane nie jest zgodne z tym jakie zasila układ po wyprostowaniu wewnątrz urządzenia.