Zasilanie w laptopie przy pracy na baterii. PROBLEM!

Dzień dobry. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim laptopem ASUS K72DY. Problem dotyczy pracy laptopa na baterii i nagłego wyłączania się, a raczej odcinania zasilania. Wcześniej, gdy stan baterii był niski wyświetlały mi się kolejno 2 komunikaty. Jeden, że stan baterii jest niski i informacja ile % zostało i ile jeszcze czasu podziała. Drugi był już o bardzo niskim stanie. Wtedy komputer przechodził w stan hibernacji/uśpienia (nie znam się dokładnie na tym, po prostu wyłączał mi się komputer, po podłączaniu do ładowania i jego włączeniu następowało wznowienie systemu windows 7). Teraz jednak, w momencie wyświetlenia pierwszego komunikatu o stanie baterii komputer od razu nagle się wyłącza. Choć może nie tyle się wyłącza tak “typowo”, tylko jakby nagle zostało odcięte zasilanie, jakby zabrakło prądu. Po ponownym uruchomieniu komputera wyświetla się okno, czy uruchomić system w trybie awaryjnym czy normalnie. Wcześniej nigdy tak nie było, komputer tak nagle się nie wyłączał przy pracy na baterii, gdy jej poziom był niski.

Czym to jest spowodowane? Jest to dosyć irytujące, jak można naprawić, aby było jak dawniej, aby po 2 komunikatach komputer został uśpiony lub w stan hibernacji? Boję się, że przez takie nagłe odcięcie zasilania może coś się zepsuć w laptopie. Proszę więc o pomoc, jeśli ktoś wie co można w tej sprawie zrobić.

Wygląda na to, że bateria dokonuje żywota. Moim zdaniem jedynym rozwiązaniem jest wymiana baterii lub ewentualne zwiększenie %, na którym komputer ma zacząć ostrzegać, ustawia się to w profilu zarządzania energią i wtedy będzie Cię ostrzegać zanim bateria dojdzie do tego wadliwego poziomu baterii.