Zawiesza sie na logo "Asus"

Witam mam mały problem nie wiem czy pisze w dobrym temacie ale nie mogłem znaleźć na forum odpowiedniego tematu więc problem jest następujący jakiś czas temu przyszedł do mnie brat z prośbą że mu komputer się popsuł nie znam się za bardzo ale na pewno lepiej niż on po odpaleniu kompa wyświetla się logo Asus i nastaje bezczynność komputera nic się dalej nie robi. ciągle loga Asus jedyne co mogę zrobić to wejść do Biosa itd Komputer jest to NTT nie wiem jaki dokładnie ale ma takie parametry:

Płyta główna: ASUS P5KPL-AM

Procesor:Intel Dual core chyba 2x2.4ghz

Grafika:Zintegrowana

Pamięć:1GB DDR2

Dysk Twardy:z tego co pamiętam to albo 250gb albo 320gb

Napęd:Dvd nie wiem jaki dokładnie

Wybaczcie ze nie wiem jakie dokładnie są parametry ale komputer od jakiegoś czasu leży w piwnicy a brat ma nowy komputer ale jak bym go naprawił bym dał młodszemu rodzeństwu :stuck_out_tongue:

Proszę o pomoc.

Odłącz wszystko od płyty głównej oprócz procesora z chłodzeniem, pamięci w jednej kości i grafiki. Zasilanie ATX + pomocnicze dla płyty. Napędy, dyski, karty dodatkowe, urządzenia USB i reszta - wypad. Jeśli komputer nie wstanie to któryś z tych elementów zawodzi.

Sprawdź czy chłodzenie procesora i zasilacza działa (czy wentylator kręci się po włączeniu PC).

Czy wszystkie wtyczki są dobrze dociśnięte i czy nie ma oznak uszkodzeń fizycznych podzespołów lub uszkodzonych kondensatorów.

Zresetuj BIOS do ustawień fabrycznych zworką lub poprzez wyciągnięcie baterii. Ewentualnie z poziomu BIOSu skoro masz do niego dostęp (Load Default Features).

Sprawdź kolejność bootowania czy BIOS nie szuka zbędnych urządzeń przy starcie (na domyślnych ustawieniach tak nie powinno się dziać).

Jeszcze pytanie, czy komputer nie wydaje z siebie jakiś dźwięków (pisków) przy starcie?

Możesz próbować na początek załadować ustawienia optymalne w biosie, resztę jak kolega wyżej radzi :wink: