Zdalne lekcje - jaki komunikator dla nauczyciela?

Jestem nauczycielem szkoły podstawowej i prowadzę z moimi uczniami lekcje online przy pomocy skype. Z mojej perspektywy skype ma poważne wady takie jak:

  • każdy obcy może pojawić się nagle na mojej lekcji z moim imieniem i nazwiskiem i rowalić mi lekcję. Wystarczy mu link do mojej lekcji, który mają wszyscy moi uczniowie,
  • każda osoba podczas lekcji może wyciszać mikrofon innemu uczniowi
  • każdy uczeń może usunąć ze spotkania innego ucznia

Czy znacie taki komunikator, który jest pozbawiony powyższych wad?

U nas na uczelni obowiązkowym komunikatorem do zdalnej nauki jest Microsoft Teams. Podobno MEN taki zalecił dla szkolnictwa. Wszyscy dostaliśmy w szkolnej domenie konto do logowania. W innych szkołach też podobno miał być. Jest nawet informacja na stronie rządowej: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/zbuduj-zdalna-klase

Mikrofon może wyłączyć jak by komputery były podłączone do jednej sieci lokalnej, lub miai bezpośredni dostęp do kompa.

Jaki link? Tworzysz rozmowę grupową i wsio…

… nie wyciszyć, a zagłuszyć chciałeś powiedzieć? W klasie tez kilka osób, jak jednocześnie zacznie gadać, musisz uciszyć. :wink:

… w rozmowie grupowej chyba nie może.

@anon7248146 to chyba jeszcze tego nie widziałeś:

Współczuję nauczycielom. Zostali zostawieni sami sobie i próbują ogarnąć się w internecie - środowisku często dla nich zupełnie obcym, za to ich uczniowie poruszają się tutaj jak ryby w wodzie.

Facebook, Discord, ZOOM, Teams, Skype to nie są platformy do e-learningu. Szkoda, że wszyscy musimy to odkrywać po fakcie.

Wydaje mi się, że to się da ogarnąć… już choćby na etapie, że to Admin (nauczyciel) dodaje konta uczniów z nazwiskami do grupy, a nie daje ogólnodostępny link.

Po drugie nagrywać lekcje i jak będą odloty, to email do dyrektora z nagraniem. Jak swołocz nie rozumie, że ten skype jest nadal szkołą, to niech im rodzice pasem wytłumaczą we własnym zakresie. :stuck_out_tongue: