Zdalne restartowanie modemu przez ssh

Witam, jestem początkującą osobą jeżeli chodzi o LIN ale po kilku tygodniach pracy jestem bardzo zadowolony.

Tyle słowami wstępu :slight_smile:

 

Przechodząc do sedna sprawy potrzebuję komendę, która będzie wysyłana przez cron przez ssh która będzie mi restatowała modem/router codziennie o godzinie np. 23.00.

 

 

cron - żeby nie siedzieć codziennie zalogowanym na routerze w nocy :slight_smile:

restart - Orange nie chce mi wymienić modemu bo twierdzą, ze jest sprawny, a co jakiś czas po dłuższej pracy ok 3-4 dniach bez restartu pojawia mi się info o zerwaniu połączenia. Zalecenie Orange proszę zrestować modem i zobaczyć efekt. Faktycznie pomaga, ale za tydzień znów reset i tak wkoło.

Ustaw sobie logowanie przez SSH bez hasła, za pomocą kluczy RSA. Następnie w cron wystarczy polecenie.

ssh użytkownik@serwer 'polecenie do wykonania'

Jeśli masz kilka poleceń, zapisz je do pliku i wykonaj takie polecenie.

cat /plik/z/poleceniami | ssh użytkownik@serwer

Jeśli nie chcesz zabezpieczać kluczami RSA to możesz się zainteresować "sshpass’ ale wtedy będziesz przetrzymywał hasło w zwykłym pliku tekstowym co nie jest zalecane :wink: SSH samo w sobie nie przewiduje przesłania hasła w jednym poleceniu razem z adresem.

Dziękuję za odpowiedź okazało się, że SSH jest zablokowane, ale jest inne rozwiązanie, przykład podaje poniżej (działa w TP-LINK):

 

“curl --user twoja_nazwa_użytkownika:twoje_hasło http://ares.ip.twojego.urzadzenia/userRpm/SysRebootRpm.htm?Reboot=Reboot > /dev/null”

Klucze dają możliwość logowania się bez podawania hasła. Host, który nie posiada kluczy i tak musi podać hasło użytkownika, logującego się do hosta zdalnego.

Biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z routerem to istniej opcja że nie da się skonfigurować żeby łączyć się po ssh kluczami a większość tanich routerów ma co najwyżej telnet.