Mam do Was wielką prośbę, pomóżcie mi w połączeniu się zdalnie do mojego serwera, bo ja nie mam pojęcia co zrobić - a kombinowałem (pod warunkiem że się da).
Mój serwer (pseudo serwer) - to NSA310, po sieci LAN chodzi bardzo ładnie
internet - adres IP jest stałe (DSL), posiadam Router Tp-Link TD-W8901G
Do tego routera nie mam dostępu, więc nie mam możliwości ingerowania w niego - przestawiania opcji. Usługodawca zablokował dostęp do routera ale ich się pytałem i powiedzieli mi, że zdalnie powinienem się połączyć z tym serwerem bo takich opcji z tym związane nie blokują. Jeżeli ktoś kojarzy co to za serwer i wie co trzeba zrobić to bardzo prosiłbym o podzielenie się tą wiedzą.
Jeśli macie pytania co powinienem napisać (jakieś parametry - to piszcie ) a ja odpiszę.
jak nie przekierujesz portu usług z których chcesz skorzystać na ip wewnętrzne serwera to nie masz co liczyć że się do niego podłączysz
Poproś usługodawcę o przekierowanie portów na ip które otrzymał serwer od dhcp (najlepiej podaj im mac sieciówki serwera i niech ustawią stałe wewnętrzne ip)
//edit
ps powiedziałeś im że chcesz się do tego serwera połączyć z poza lan ?
Zrobię tak jak wspomniałeś, a przy okazji będę chciał zmienić router bo więcej niż 3 urządzeń nie obsłuży. W kolejnych urządzeniach pisze że IP nieprawidłowe. Może problem tkwi właśnie w routerze, że jest wadliwy.
Router nie jest nieprawidłowy, masz ustawioną maskę pod operatora byś więcej niż tych 3 urządzeń nie podłączył (dlatego lepiej od operatora wziąć sam modem)
Wyjaśnijmy dwie rzeczy. Piszesz, że korzytasz z łącza DSL i możesz podłączyć tylko 3 urządzenia w takim razie: 1. otrzymujesz 3 adresy IP z puli adresów publicznych (wyłączony NAT); 2. Otrzymujesz 1 adres IP z puli adresów publicznych, który jest poddawany translacji (włączony NAT)? Jeśli to drugie, to musisz mieć dostęp do routera, inaczej ISP robi Cię w konia, mówiąc Ci, że wszystko powinno działać (albo ludzie, z którymi gadasz nie znają się na swojej pracy i nie wiedzą o czym do nich rozmawiasz). Jeśli ludzie ISP robi Cię w konia i nie masz dostępu do routera, zresetuj go do ustawień fabrycznych i skonfiguruj wedle własnego uznania. Login i hasło dostępu do sieci po protokole PPP powinieneś mieć na umowie.
Tak łącze ma DSL, do routera przewodowo mam podłączony komputer stacjonarny, telewizor oraz serwer NSA310. Po podłączeniu przewodowo kolejnego urządzenia (dekoder Cyfrowy Polsat) - to jeden z tych 4 wymienionych urządzeń losowo nie chodził i a by pozostałe 3 urządzenia chodziły muszę restartować router, więc zrezygnowałem z Cyfrowego Polsatu.
Jeżeli bezprzewodowo oprócz tych 3 urządzeń, to łączę się jeszcze z telefonem i laptopem i wtedy w tych 5 urządzeniach internet jest .
Przejrzałem umowę i nie ma w nim żadnej wzmianki o loginie i haśle do routera.
W tej firmie mi mówili, tak jak wspominałem, że nie będę miał do tego routera dostępu, nic oni nie blokują lecz jedynie ustawili daną przepustowość na jaką zawarłem umowę.
Jeśli czepiać się szczegółów to może i niczego nie blokują, ale skoro masz włączony NAT, to NAT nie zezwala na dostęp do sieci LAN. NAT tłumaczy adresy prywatne na publiczne i odwrotnie i robi to w taki sposób, że pakiet wychodzący z adresem publicznym jest zapisywany w tablicy NAT, a pakiet wysyłany jest z adresem pulicznym, gdy pakiet wróci, NAT tłumaczy go na adres prywatny. W przypadku, gdy pakiet przychodzi z internetu (nie zostało zainicjowane połączenie z twojej sieci), np. na port 80, to router go odrzuci, bo nic nie działa w routerze na porcie 80 (przymijmy takie założenie). NAT tutaj też nie zadziała, bo nie wie na jaki adres powinien przetłumaczyć, ponieważ nie posiada w swojej tablicy takiej informacji. Włączając przekierowanie, dajesz informację jak router ma przekazać pakiet z internetu do sieci LAN.
Z tego co widzę, masz stałe IP, więc podejrzewam, że masz tylko 1 adres publiczny i włączony NAT, a bez dostępu do panelu routera nic nie zdziałasz. Ewentualinie napisz jakie masz adresy na pozostałych komputerach.
W takim razie na routerze jest włączony NAT i bez dostępu do panelu routera niczego sam nie zdziałasz. W taki przypadku albo muszą dać Ci dostęp do panelu routera, albo przekierować porty na twoją prośbę. O ile w ogóle mają o tym pojęcie, bo widząc stronę domową twojego ISP mam wrażenie, że pracują tam amatorzy.