Zdalny pulpit nie zawsze się łączy przez internet, łączy się za n-tym razem

Cześć,

Mam problem z zdalnym pulpitem w Windows, a mianowicie:

Wszystkie komputery znajdują się w różnych, odległych lokalizacjach:

  1. Komputer do którego się łącze ma zainstalowany Windows 7 Pro, na routerze (Zyxel VMG8324) ustawione zostało przekierowanie ruchu zewnętrznego na port 3389.

  2. Jak dotychczas wszystko działało poprawnie, do ww. komputera łączyłem się z swojego komputera (Windows 10) oraz druga osoba (Windows 7) również poprawnie. Od jakiegoś czasu (jakieś 3 miesiące) mamy ciągle problemy z połączeniem. Po wpisaniu adresu pulpit zdalny łączy się jakiś czas po czym wyrzuca błąd połączenia, zazwyczaj za 10-20 razem w końcu udaje się połączyć, jednak czasem w ogóle nie jest to możliwe.

Z rzeczy które próbowałem:

  • Po wyłączeniu u siebie chwilowo zapory z programu ESET jakiś czas łączyło się poprawnie, jednak problem powrócił po jakichś dwóch tygodniach.
  • Systemową zaporę również próbowałem testowo wyłączać - bez rezlutatów.
  • Na komputerze do którego się łączymy również testowałem wyłączanie zapory/programu antywirusowego i nie pomogło.

W czym może być problem?

Ewentualnie czy utworzenie połączenia poprzez VPN (jak najlepiej to zrobić?) a następnie łączenie się pulpitem zdalnym byłoby możliwe?

TeamViewer raczej odpada, może jakieś inne godne polecenia programy tego typu?

Na ile moja pamięć sięga styczniowe aktualizacja bezpieczeństwa dla Windows 7 zabijała komunikację sieciową (brak połączenia do urządzenia). Możesz spróbować odinstalować bo nie wiem czy może mieć jakiś wpływ w tym przypadku.

Automatyczne aktualizacje zostały wyłączone około rok temu więc to raczej nie to :frowning:

Dodanie wyjątków dla portu w antywirus ie i zaporę na obu kompach.
VPN jak najbardziej pomysł OK.
Ja używam ultraVNC alternatywnie.

Wyłączenie zapory / dodanie wyjątków w antywirusie i zaporze windows nie pomaga…jakieś inne pomysły bo już mi ręce opadają :confused:

Zmień zewnętrzny port na routerze na jakiś niestandardowy, np 49833 i wtedy sprawdź.

1 polubienie

Wygląda na to, że działa. Potestuje dzisiaj i jutro dam znać czy pomogło :slight_smile: W każdym bądź razie dzięki!

Jeśli zadziałało to znaczy, że ktoś Ci się na standardowy port ciągle wbija. Masz w tym routerze jakieś logi aby to sprawdzić?

Tak, wieczorem sprawdzę.

Sprawdzam dzisiaj i znowu przestało działać…w czym może być problem i jak najlepiej to sprawdzić?

Czy komputer docelowy ma stałe, zewnętrzne IP? Czy dostaFFca nie blokuje jakichś portów?

Niech ktoś na urządzeniu docelowym wejdzie tu:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 .
Proceed -> User-Specified Port Probe.

Upewnij się, że usługa pulpitu zdalnego działa, a port jest widoczny i dostępny na tej stronie. Zapory sieciowej nie masz wyłączać, tylko dodać wyjątek…

Udało mi się połączyć teraz pulpitem i na stronie wyszło mi coś takiego;

No a miałeś zmieniać port i w końcu na jakim porcie się połączyłeś?

A tak, racja, po porcie 49833, aktualnie wygląda to tak że mogę się połączyć za 5-10 razem, cały czas wyskakuje błąd że nie można się połączyć bo zdalny pulpit jest wyłączony.

A może być tak, że komputer, do którego się łączysz jest uśpiony albo karta sieciowa jest wyłączana przez mechanizmy oszczędzania energii etc?

Raczej nie ma takiej możliwości, ustawione żeby nigdy się nie usypiał. Dodatkowo w takiej sytuacji chyba w ogóle nie mógłbym się połączyć, a teraz tak jak napisałem mogę ale za 5-10 razem.

Mogę to jakoś dokładnie sprawdzić jakimiś programami?

Zaobserwowałem ciekawą rzecz - znowu odblokowałem port 3389 i korzystając ze strony www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ sprawdzałem czy jest otwarty. Klikając check port pokazuje się jako otwarty, ponownie klikając jako zamknięty, jeszcze raz i zamknięty następnie otwarty i tak cały czas. Wygląda na to że port otwiera się i zamyka…co może to powodować?

Może gdzieś po drodze zawodzi stabilność połączenia internetowego? Może jebNEO? :stuck_out_tongue_winking_eye:

To też sprawdzone, sieć jest stabilna i dobrze działa :stuck_out_tongue: Poza tym jak już uda się połączyć pulpitem to wszystko działa, można cały dzień na nim działać i nic się nie dzieje.

Sprawdż podobne rozwiązanie ale wydajniejsze nomachine
https://www.nomachine.com/pl

możesz mieć dwa serwery VNC i nomachine uruchomione jednocześnie i jak nie łączy po VNC może spróbować po NX.