Zdalny pulpit nie zawsze się łączy przez internet, łączy się za n-tym razem

(lukasz3120) #1

Cześć,

Mam problem z zdalnym pulpitem w Windows, a mianowicie:

Wszystkie komputery znajdują się w różnych, odległych lokalizacjach:

  1. Komputer do którego się łącze ma zainstalowany Windows 7 Pro, na routerze (Zyxel VMG8324) ustawione zostało przekierowanie ruchu zewnętrznego na port 3389.

  2. Jak dotychczas wszystko działało poprawnie, do ww. komputera łączyłem się z swojego komputera (Windows 10) oraz druga osoba (Windows 7) również poprawnie. Od jakiegoś czasu (jakieś 3 miesiące) mamy ciągle problemy z połączeniem. Po wpisaniu adresu pulpit zdalny łączy się jakiś czas po czym wyrzuca błąd połączenia, zazwyczaj za 10-20 razem w końcu udaje się połączyć, jednak czasem w ogóle nie jest to możliwe.

Z rzeczy które próbowałem:

  • Po wyłączeniu u siebie chwilowo zapory z programu ESET jakiś czas łączyło się poprawnie, jednak problem powrócił po jakichś dwóch tygodniach.
  • Systemową zaporę również próbowałem testowo wyłączać - bez rezlutatów.
  • Na komputerze do którego się łączymy również testowałem wyłączanie zapory/programu antywirusowego i nie pomogło.

W czym może być problem?

Ewentualnie czy utworzenie połączenia poprzez VPN (jak najlepiej to zrobić?) a następnie łączenie się pulpitem zdalnym byłoby możliwe?

TeamViewer raczej odpada, może jakieś inne godne polecenia programy tego typu?

(panicagaming) #2

Na ile moja pamięć sięga styczniowe aktualizacja bezpieczeństwa dla Windows 7 zabijała komunikację sieciową (brak połączenia do urządzenia). Możesz spróbować odinstalować bo nie wiem czy może mieć jakiś wpływ w tym przypadku.

(lukasz3120) #3

Automatyczne aktualizacje zostały wyłączone około rok temu więc to raczej nie to :frowning:

(panicagaming) #4

Dodanie wyjątków dla portu w antywirus ie i zaporę na obu kompach.
VPN jak najbardziej pomysł OK.
Ja używam ultraVNC alternatywnie.

(lukasz3120) #5

Wyłączenie zapory / dodanie wyjątków w antywirusie i zaporze windows nie pomaga…jakieś inne pomysły bo już mi ręce opadają :confused:

(januszek) #6

Zmień zewnętrzny port na routerze na jakiś niestandardowy, np 49833 i wtedy sprawdź.

1 Like
(lukasz3120) #7

Wygląda na to, że działa. Potestuje dzisiaj i jutro dam znać czy pomogło :slight_smile: W każdym bądź razie dzięki!

(januszek) #8

Jeśli zadziałało to znaczy, że ktoś Ci się na standardowy port ciągle wbija. Masz w tym routerze jakieś logi aby to sprawdzić?

(lukasz3120) #9

Tak, wieczorem sprawdzę.

(lukasz3120) #10

Sprawdzam dzisiaj i znowu przestało działać…w czym może być problem i jak najlepiej to sprawdzić?

(marcin82) #11

Czy komputer docelowy ma stałe, zewnętrzne IP? Czy dostaFFca nie blokuje jakichś portów?

Niech ktoś na urządzeniu docelowym wejdzie tu:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 .
Proceed -> User-Specified Port Probe.

Upewnij się, że usługa pulpitu zdalnego działa, a port jest widoczny i dostępny na tej stronie. Zapory sieciowej nie masz wyłączać, tylko dodać wyjątek…

(lukasz3120) #12

Udało mi się połączyć teraz pulpitem i na stronie wyszło mi coś takiego;

(marcin82) #13

No a miałeś zmieniać port i w końcu na jakim porcie się połączyłeś?

(lukasz3120) #14

A tak, racja, po porcie 49833, aktualnie wygląda to tak że mogę się połączyć za 5-10 razem, cały czas wyskakuje błąd że nie można się połączyć bo zdalny pulpit jest wyłączony.

(januszek) #15

A może być tak, że komputer, do którego się łączysz jest uśpiony albo karta sieciowa jest wyłączana przez mechanizmy oszczędzania energii etc?

(lukasz3120) #16

Raczej nie ma takiej możliwości, ustawione żeby nigdy się nie usypiał. Dodatkowo w takiej sytuacji chyba w ogóle nie mógłbym się połączyć, a teraz tak jak napisałem mogę ale za 5-10 razem.

Mogę to jakoś dokładnie sprawdzić jakimiś programami?

(lukasz3120) #17

Zaobserwowałem ciekawą rzecz - znowu odblokowałem port 3389 i korzystając ze strony www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ sprawdzałem czy jest otwarty. Klikając check port pokazuje się jako otwarty, ponownie klikając jako zamknięty, jeszcze raz i zamknięty następnie otwarty i tak cały czas. Wygląda na to że port otwiera się i zamyka…co może to powodować?

(marcin82) #18

Może gdzieś po drodze zawodzi stabilność połączenia internetowego? Może jebNEO? :stuck_out_tongue_winking_eye:

(lukasz3120) #19

To też sprawdzone, sieć jest stabilna i dobrze działa :stuck_out_tongue: Poza tym jak już uda się połączyć pulpitem to wszystko działa, można cały dzień na nim działać i nic się nie dzieje.

(Superkasmir) #20

Sprawdż podobne rozwiązanie ale wydajniejsze nomachine
https://www.nomachine.com/pl

możesz mieć dwa serwery VNC i nomachine uruchomione jednocześnie i jak nie łączy po VNC może spróbować po NX.